Vraagje omtrent uitlaat 360 GLE (voorpijp)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2008 23:12 #627484 door Doeke Dobma (GAST)
Vraagje omtrent uitlaat 360 GLE (voorpijp) is gemaakt door Doeke Dobma (GAST)
(..afgesplitst van showroom topic..)

Nu wil ik weer even wat vragen over de uitlaat:)

Ik ga de uitlaat dus weer origineel maken. Alle onderdelen heb ik nog, maar de voorpijp is niet goed/lek. En erg oud! Dus daar wil ik een nieuwe voor. Nu kan ik er ??n krijgen, niet origineel Volvo maar imitatie, maar het uiteinde van de buis is daar smaller, zodat de buis van de middendemper eroverheen schuift. Dat komt qua montage mooi uit, lekker makkelijk. Maar, origineel is de uitlaat nergens krapper dan 45mm. Dat is natuurlijk allemaal berekend op elkaar. Als ik nu een voorpijp heb die aan het uiteinde over ca. 10cm dunner is (ik gok 42/43mm), heeft dat dan nadelige effecten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2008 00:40 #711546 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vraagje omtrent uitlaat 360 GLE (voorpijp)
Ik weet niet precies hoe de Volvo voorpijp geweest is, maar meestal is het bij uitlaten zo dat de pijp aan het begin uitgerekt is (met een zaagsnee om het te kunnen klemmen) en aan het eind niet ingesnoerd.

Is de pasvorm van de pijp, en de positie van de boutgaten etc wel goed?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2008 12:59 #711560 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Vraagje omtrent uitlaat 360 GLE (voorpijp)
Wat je beschrijft, zo gaat het in de regel wel ja. Bij deze voorpijp is het echter anders. Deze heeft aan het eind(dus aan de kant van de middendemper) een 'insnoering' zoals je dat noemt. Ik denk overigens dat het met de nadelige effecten wel meevalt, toch? Ik bedoel, in de bochten is de diameter volgens mij ook wel een kleiner. Maar nadelige effecten op de prestaties... dat zal wel meevallen.

Bijgevoegd een plaatje van de voorpijp. Zoals je kunt zien heeft ie alle reguliere bevestigingspunten.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2008 16:20 #711568 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vraagje omtrent uitlaat 360 GLE (voorpijp)
ik zag gisteravond bij de Black Beauty dat die een speciaal hitteschildje op het "Y-stuk" heeft zitten (bij de 343 loopt dat vlak langs de rechtse rubber manchet van het stuurhuis)

had dit nog niet eerder gezien bij 3-serie uitlaten.

volgens mij komt het op imitatie (bosal, of hoe heten die andere ook weer) ook helemaal niet voor, zulke dingetjes. vond het wel grappig om te zien.

heb je nog een foto van je huidige voorpijp ter vergelijking?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC