Uitlaat lek
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-02-2008 09:18 #627019
door V300 register
Uitlaat lek is gemaakt door V300 register
Bij onze 360 uit 1987 (zonder kat) is de uitlaatpijp vlak voor de middendemper lek, de achterdemper is nog zo goed als nieuw. Nu heb ik op marktplaats uitlaten gezien voor 90 euro, maar het bedrijf dat die verkoopt, monteert niet zelf. Bij de dealer kan ik ook nog een complete set kopen voor 162 euro ex montage, dus dat scheelt nogal. Zelf monteren lijkt me niet zo moeilijk, maar ik vraag me af of ik bij zo'n accessoirehandel niet het risico loop dat ik met een niet-passend onderdeel kom te zitten dat ik vervolgens niet goed gemonteerd krijg. Of is die angst ongegrond en past dat imitatiespul over het algemeen goed? Wat zijn jullie ervaringen/adviezen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-02-2008 11:15 #697565
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaat lek
Zoek voor de grap eens op bosal uitlaat op het forum 
Als je handig bent krijg je het waarschijnlijk wel aardig passend.

Als je handig bent krijg je het waarschijnlijk wel aardig passend.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-02-2008 17:58 #697578
door V300 register
Afgelopen week heb ik mijn uitlaat ook goed bekeken om te kijken of hij niet vervangen moest worden. Ik heb toen geconstateerd dat het relatief erg eenvoudig is om de uitlaat te vervangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-02-2008 19:57 #697586
door V300 register
Uitlaat is idd goed te vervangen. Meestal is een bus WD40 (kruipolie) en een hamer niet overbodig.
Wat trouwens ook een goed middel is om de uitlaat (tijdelijk) dicht te krijge voor de APK is: aluminiumtape
Tot nu toe het beste middel wat ik heb gevonden. Beter dan al die Gun-Gum-zooi.
Gun-Gum wordt namelijk hard, de tape blijft soepel. Daarbij is de tape relatief goedkoper.
Wat ik ook nog wel zou doen wanneer middendemper nog helemaal goed is en de pijp rot: een nieuwe pijp eraan lassen. Gewoon standaard buis kopen bij de uitlaatboer. Voor een tientje zou je wel klaar moeten kunne zijn. De boel zelf lassen en klaar is Kees.
Hiervoor moet je natuurlijk wel het gereedschap en kunde hebben.
Wat trouwens ook een goed middel is om de uitlaat (tijdelijk) dicht te krijge voor de APK is: aluminiumtape
Tot nu toe het beste middel wat ik heb gevonden. Beter dan al die Gun-Gum-zooi.
Gun-Gum wordt namelijk hard, de tape blijft soepel. Daarbij is de tape relatief goedkoper.
Wat ik ook nog wel zou doen wanneer middendemper nog helemaal goed is en de pijp rot: een nieuwe pijp eraan lassen. Gewoon standaard buis kopen bij de uitlaatboer. Voor een tientje zou je wel klaar moeten kunne zijn. De boel zelf lassen en klaar is Kees.
Hiervoor moet je natuurlijk wel het gereedschap en kunde hebben.

Moderators: Mark Smeets