En nu de versnellingspook :S

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 16:34 #627001 door V300 register
En nu de versnellingspook :S is gemaakt door V300 register
Vandaag tijdens het rijden was het alsof de versnellingspook ineens van zijn plek schoot. De slag was enorm vergroot en de versnellingen haast niet meer "te vinden". Ik ben er nog wel mee naar huis kunnen rijden, maar het was niet fijn. Iets ratelde ook.

Ik heb hem op de brug gezet en bekeken en tot de conclusie gekomen dat de montageplek (om het zo maar te noemen) waarbij de versnellingspook vast zit aan de as, die doorloopt naar de versnellingsbak, los is gekomen. Ik weet niet of er iets afgebroken is of dat er een bout los is gegaan, maar de hele as en versnellingspook zit niet meer echt vast aan de auto.

Het nadeel alleen is dat we er verder niet bij komen om te zien, omdat de aandrijfas in de weg zit. Enig idee hoe ik deze dikke buis en aandrijfas het makkelijkst en beste kan loshalen, zodat ik makkelijk onder de versnellingspook kan werken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 16:57 #697207 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic En nu de versnellingspook :S
Dit hebben we wel eens eerder gehoord, die montageplaat moet je volgens mij weer vastlassen. Volgens mij kon dat ook van bovenaf.
Maar pin me er niet op vast, ik heb het nog nooit hoeven doen. Slechts ooit ergens gelezen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 17:01 #697209 door V300 register
Het zou me niets verbazen als het vastgelast moet worden. Dat is niet zo'n probleem, maar ik moet er eerst wel bij kunnen komen.

Kon trouwens niets terugvinden met de search functie hierover..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 23:01 #697263 door V300 register
dit is nog iets wat nog op het 'oude,oude' forum (heel lang geleden) al voorbij gekomen is.

console demonteren, rest van het interieur afdekken, en de zaak weer vastlassen. hoef je niet voor onder de auto te zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2008 07:32 #697273 door V300 register
Als ik alles rondom de versnellingspook los gemaakt heb, zit er nog een zwart plastic (redelijk flexibel plastic) gedeelte wat niet los schijnt te komen (zit onderaan). Ik wil niets kapot maken. Enig idee hoe ik dat los kan krijgen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2008 16:04 #697450 door V300 register
Mocht ik er toch vanaf de onderkant bij moeten, weet iemand hoe je de aandrijfas(hoes) los kan krijgen? Ik zie natuurlijk wel de bouten waarmee hij bevestigd is, maar ik vraag me af hoe hij dan naar beneden komt? De hele aandrijving hoeft toch niet naar achteren (hoop ik)?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2008 16:45 #697574 door V300 register
Hulp gezocht!

Morgen ga ik aan de slag met de 360. Ik ben eigenlijk wel op zoek naar iemand die dit al eerder uit elkaar gehaald heeft. Mocht iemand morgen tijd (en zin) hebben om mij op weg te helpen, dan zou ik dat heel erg op prijs stellen! Aangezien ik zelf niet over een lasapparaat beschik, zal ik gaan werken in een doe-het-zelf garage in de buurt (waarschijnlijk in Amersfoort).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2008 18:28 #697622 door V300 register
Christopher, mocht je het nog niet hebben ontdekt: dat stuk rubber met plastic zit gewoon geklikt. Die plastic rand kan je met moed, beleid en enige kracht er gewoon vanaf klikken, dat rubber komt dan mee.

Laat je het even weten als het allemaal gelukt is? (liefst natuurlijk met fotooos;) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2008 21:18 #697639 door V300 register
Het is gelukt. Ik kwam er inderdaad ook achter dat het gewoon geklikt is. Maarja, het is al een oudere auto dus ik wil niet zomaar wat breken. Met een platte schroevendraaier was het wel zo gepiept!

Toen ik eenmaal alles los had, kwam ik er al snel achter dat het moeilijker zou worden als ik gedacht had. De scheur was helemaal scheef en het was aardig verroest. Na alles goed te hebben bekeken, heb ik de auto weggebracht naar een garage die het voor mij gemaakt heeft. Er is een compleet nieuw stuk metaal op gemaakt en de pook zit weer in de juiste positie. Het is nu steviger dan voorheen! Schakelen gaat weer super!

Morgen ga ik de auto wassen en wat foto's maken. Daarna gaat hij te koop gezet worden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC