Onsteking afstellen
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2007 18:52 #626102
door Frank de Boer
Onsteking afstellen is gemaakt door Frank de Boer
Ik heb ongeveer een half jaar geleden een andere motor in mijn 360 gebouwd. Deze motor heb ik eerst thuis helemaal nagekeken en gerepareerd. Tijdens het nakijken heb ik ook alles losgehaald. Dus distributieriem, nokkenas enz. Maar ook heb ik de as waarmee de onsteking word aangedreven verwijderd. Daarna heb ik de as terug gemonteerd en de ontsteking ook gemonteerd.
Maar nu vroeg ik me laatste af of de ontsteking wel goed staat. Hij rijd niet raar ofzo. Maar omdat dit een zwaardere motor is weet ik dus niet of die wel rijd zoals die hoort te rijden. Weer iemand toevallig hoe je de ontsteking module moet afstellen. Het is een elektronische dus zonder contactpunten.
Maar nu vroeg ik me laatste af of de ontsteking wel goed staat. Hij rijd niet raar ofzo. Maar omdat dit een zwaardere motor is weet ik dus niet of die wel rijd zoals die hoort te rijden. Weer iemand toevallig hoe je de ontsteking module moet afstellen. Het is een elektronische dus zonder contactpunten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2007 19:58 #672175
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onsteking afstellen
Volgens mij kan je een renix ontsteking niet afstellen. Althans, dat staat in de vraagbaak.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2007 03:29 #672203
door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Onsteking afstellen
Hij kan wel degelijk afgesteld worden. Onderaan de as van de verdelerunit zit een worm tandwiel. En aan de as waar die door aangedreven word zit ook een worm tandwiel. Deze kunnen in meerdere standen tov elkaar staan. Maar ik weer dus niet in welke stand die hoort te staan.
Moderators: Mark Smeets