Hier ook nog maar ff een keer over het verbruik

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2007 21:59 #660892 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hier ook nog maar ff een keer over het verbruik

lucluc;18871 schreef : Sorry Jeroen, ik schrijf soms sneller dan mijn schaduw. Als ik het achteraf teruglees, dan moet ik ook 1 seconde nadenken.

Ik deed er zoals je ziet wat langer over... maar dat komt vast omdat ik het niet zelf geschreven heb... :cool:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2007 22:01 #660893 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hier ook nog maar ff een keer over het verbruik

bodejodel;18874 schreef : Ik deed er zoals je ziet wat langer over... maar dat komt vast omdat ik het niet zelf geschreven heb... :cool:

Haha :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2007 00:35 #660898 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hier ook nog maar ff een keer over het verbruik
@John: inderdaad, 1,29/liter, tegen 1,35 bij de meeste anderen. 'Mijn' onderhoudsman zit daar om de hoek, dus dat komt erg mooi uit:) En de sloop zit er 10 minuten rijden vandaag, ook nooit weg.

En voor Luc: wat mij niet lekker zat was dat het verbruik continu rond de 1op9 of nog slechter was, terwijl ik wist dat het beter moest kunnen. Mijn bericht hierboven was dus vooral bedoeld om mijn blijdschap mede te delen:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2007 08:41 #660899 door V300 register
Het is toch ook een teken van de staat van je motor lijkt mij. Zolang het verbruik tussen de 1:9 en 1:11 zit is er niet al teveel mis. Afhankelijk van hoe de aute gereden wordt natuurlijk :o .

De mijne zit gemiddeld iets boven de 1:10, meestal stad en provinciale wegen. De snelweg rijd ik meestal wel door, dus komt het verbruik ook niet ten goede.

Een maat van me heeft een Mazda 323 f uit '96, leuk wagentje opzich, Vrij vlot met een 1.6 16V motortje. Maar die verbruikt dus 1:8,7 :eek: . Daarbij legt ie het af tegen de 360 met een sprintje.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2007 10:09 #660905 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hier ook nog maar ff een keer over het verbruik
Das apart... mijn broertje had een 323 1.6 16V (geen F) en die reed 1 op 15 geloof ik...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2007 13:02 #660918 door V300 register
precies, bij zo'n mazda ding is zo'n verbruik dus een duidelijke indicatie dat er iets mis is.

zelfde defect leidt bij een 360 tot een gebruik van 1 op 4 ofzo :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2007 14:30 #660939 door V300 register
Kapotte luchtmassameter waardoor ie op veilige modus gaat draaien...

• Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2007 17:48 #661544 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Hier ook nog maar ff een keer over het verbruik
Mijn ma heeft ook zo'n mazda. Heb er een keer 1 op 16 mee gereden. Was wel tank leegrijden achter vrachtwagens aan op de snelweg. Dat is zuinig.

Met mijn auto rij ik normaal 1 op 7,5. Maar das meestal wel korte stukken en zware rechtervoet. Heb van't weekend tank leeggereden op de snelweg, heb toen 1 op 9,5 gereden. Zuinigste tot nu toe. Maar dan wel met 135 pk onder de kap :D :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2007 18:16 #661545 door V300 register
Wou al zeggen, lijkt mij dat je met die 2,3l stuk zuiniger moet kunnen rijden. Zo'n blok in een licht karretje... Wil je eigenlijk nog een keer meer vermogen eruit halen?

Valt me trouwens wel op dat ik het lang niet slecht doe met 1:10 gemiddeld, inclusief het filmpje elders op dit forum :D

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2007 22:51 #661565 door Jeroen van Bodegom
Meer vermogen uit een B230FB halen is een dure grap...
N/A motoren laten zich helaas niet zo goedkoop tunen als turbomotoren.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC