Tekst op distribtieriem
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2005 15:32 #624359
door Thomas de Wit (GAST)
Tekst op distribtieriem is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Ik heb ergens op het forum een keer gelezen dat de tekst (Volvo bla-bla-bla) die op de distributieriem staat er na ongeveer 10.000 km vanaf slijt. Onder mijn motorkap zit een sticker waar op staat dat ie vervangen is bij 162.000 km. Ik zit nu op bijna 214.000. Ik had net de kap er even af, en tot mijn verbazing zag ik dat ze riem nog glimt en de tekst er nog zeer duidelijk opstaat. De auto is volgens mij voor dat ik hem kocht als 2e auto gebruikt, en nog goed onderhouden. Zou je hier met zekerheid kunnen zeggen dat de riem z.g.a.n. is?? Want dat lijkt me wel een opluchting namelijk omdat de riem waar de sticker over gaat er dan al 5 jaar op zit 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-02-2005 19:24 #638361
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tekst op distribtieriem
als de riem er nog echt goed uit ziet kun je er wel op vertrouwen dat ie er nog geen 5 jaar en 80.000 km onder zit.
een veilige grens is 4 jaar en 60.000
als je de huidige riem regelmatig controleert op;
-haarscheurtjes aan de gladde kant en bij de voet van de tandjes
-rafeltjes aan de zijkanten
-loslatende laag
-glimmende plekken op de gladde kant
-vervuiling met olie/vet
kun je de huidige riem opgebruiken tot ie wat minder wordt; dan vernieuwen en datum/kmstand goed vastleggen.
een veilige grens is 4 jaar en 60.000
als je de huidige riem regelmatig controleert op;
-haarscheurtjes aan de gladde kant en bij de voet van de tandjes
-rafeltjes aan de zijkanten
-loslatende laag
-glimmende plekken op de gladde kant
-vervuiling met olie/vet
kun je de huidige riem opgebruiken tot ie wat minder wordt; dan vernieuwen en datum/kmstand goed vastleggen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2005 22:07 #638362
door V300 register
ik dacht dat een 340 geen distributieriem had maar een ketting in het blok die voor de overbrenging zorgt!
Als ik ongelijk heb kan iemand me dan vertellen welke kap ik eraf moet halen om dit te bekijken, ik heb de auto namelijk al drie jaar en heb hem gekocht bij een handelaar!!!!
Als ik ongelijk heb kan iemand me dan vertellen welke kap ik eraf moet halen om dit te bekijken, ik heb de auto namelijk al drie jaar en heb hem gekocht bij een handelaar!!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2005 22:12 #638363
door V300 register
een 1400 heeft een ketting. die gaat nooit kapot voor er iets anders aan de motor stuk gaat.
ergo; niet naar kijken, niet op letten, en VOORAL geen zorgen om maken :-)
een 1700 en de 2 liters (+diesel) hebben wel een 'getande riem' die regelmatig vervangen moet worden
ergo; niet naar kijken, niet op letten, en VOORAL geen zorgen om maken :-)
een 1700 en de 2 liters (+diesel) hebben wel een 'getande riem' die regelmatig vervangen moet worden
Moderators: Mark Smeets