Part nr Distributieriem
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2005 22:23 #624313
door Thomas de Wit (GAST)
Part nr Distributieriem is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2005 08:57 #638988
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Part nr Distributieriem
VADIS geeft aan dat je voor B21 B23 B200 B230 enz. Distributierien met nummer 271713 moet hebben. Met bj 93 wordt het nummer 271747. Zoeken naar codeno 271856 levert niet wat op.Helaas. Maar zo'n riem kost niet zoveel. Bij Brezan heb je hem als je een beetje handelaar bent voor 8.50 Euro netto , weliswaar Gates type 5020 41123*3/4. Bij de Volvo- dealer kost hij 12.50 euro.
We kunnen natuurlijk jouw riem vergelijken met een gebruikte riem, die ik ook wel heb liggen.
Hoeveel tanden heeft jouw riem? Hoe breed, welk riemprofiel?
Groet Timen
We kunnen natuurlijk jouw riem vergelijken met een gebruikte riem, die ik ook wel heb liggen.
Hoeveel tanden heeft jouw riem? Hoe breed, welk riemprofiel?
Groet Timen
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2005 12:55 #638989
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Part nr Distributieriem
Er staat dit op: 9135031 5868 3/8" x 148
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2005 16:32 #638990
door Timen Smit
De riem is vast niet goed. Voor de B200 moet je een riem met 123 tanden hebben. Dus type 5020
-123 tanden, riembreedte 3/4 ong. 19 mm breed. Deze riem heeft trapezium vormige tanden.
Wanneer de motor van 93 is dan moet je riem 5371XS 76 123 x 3/ 4HSN. (HSN is het halfronde tandprofiel) Volvo code 271747
Groet Timen
-123 tanden, riembreedte 3/4 ong. 19 mm breed. Deze riem heeft trapezium vormige tanden.
Wanneer de motor van 93 is dan moet je riem 5371XS 76 123 x 3/ 4HSN. (HSN is het halfronde tandprofiel) Volvo code 271747
Groet Timen
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-10-2005 23:56 #638991
Voor het geld van een goede die past hoef ik het niet te laten in dat geval. Toch jammer dat ik een verkeerde heb dan. Ik heb vandaag al wel de spanrol gekocht.
Met het vervangen van de riem wacht ik tot het geschikte moment. Alleen is de eerstvolgende sleuteldag wat ver weg, het moet op korte termijn gebeuren. Ik wil geen risico lopen.
Met het vervangen van de riem wacht ik tot het geschikte moment. Alleen is de eerstvolgende sleuteldag wat ver weg, het moet op korte termijn gebeuren. Ik wil geen risico lopen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2005 00:46 #638992
door Timen Smit
Thomas, heb je de spanrol ook voor een appel en een ei gekocht? Wat heb je daar voor betaald?
Als je niet te ver weg woont kun je de d.riem er ook wel bij mij er op leggen. Echter what's distance for a Volvo. Kun je meteen je kleppen stellen.
Groet Timen
Als je niet te ver weg woont kun je de d.riem er ook wel bij mij er op leggen. Echter what's distance for a Volvo. Kun je meteen je kleppen stellen.
Groet Timen
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2005 00:58 #638993
Ik heb de spanrol gekocht bij de technische handelsonderneming waar ik stage loop. Het speciale gereedschap om de kleppen te stellen kan ik daar ook eventueel lenen.
Het is een heel opgave om het zelf te doen, al moet het me wel lukken. Ik kan er altijd deskundige hulp bij roepen van iemand die in de buurt woont.
Bedankt voor het aanbod, maar het is wat ver rijden, en ik zit momenteel echt moeilijk wat betreft tijd.
Het is een heel opgave om het zelf te doen, al moet het me wel lukken. Ik kan er altijd deskundige hulp bij roepen van iemand die in de buurt woont.
Bedankt voor het aanbod, maar het is wat ver rijden, en ik zit momenteel echt moeilijk wat betreft tijd.
Moderators: Mark Smeets