360 Zuiniger maken
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2003 22:58 #624109
door V300 register
360 Zuiniger maken is gemaakt door V300 register
Zijn er methodes om de 2.0injectie uit de 360 wat minder sprit te doen gebruiken?
Ik heb al Densotec Iridium bougies, omdat die het in mijn 460 altijd goed hebben gedaan.
Tevens is mn EGR afgesloten en heb ik een fors, open luchtfilter.
Kan er bijvoorbeeld iets met de injectie-computer worden gerommeld?
Mijn huidige verbruik met mn GLT ligt rond de 1 op 10, de GL, waar overigens meestal mn moeder in rijdt lust gemakkelijk 1 op 7 tot 8, als ik er mee rij (ben ik trager dan mn moeder???) doet ie wel een op 9...
Iemand tips?
Ik heb al Densotec Iridium bougies, omdat die het in mijn 460 altijd goed hebben gedaan.
Tevens is mn EGR afgesloten en heb ik een fors, open luchtfilter.
Kan er bijvoorbeeld iets met de injectie-computer worden gerommeld?
Mijn huidige verbruik met mn GLT ligt rond de 1 op 10, de GL, waar overigens meestal mn moeder in rijdt lust gemakkelijk 1 op 7 tot 8, als ik er mee rij (ben ik trager dan mn moeder???) doet ie wel een op 9...
Iemand tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-11-2003 10:30 #635993
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Zuiniger maken
Met een rustige en constante rechtervoet kun je op de lange afstand zelfs 1 op 14 halen (ik spreek uit eigen ervaring). Met normaal gebruik (met af en toe een stoplichtsprint) EN LEGALE SNELHEDEN IS 1 OP 12 ook haalbaar. Met de caravan erachter in heuvelachtig gebied is 1 op 7 ongeveer de grens. Het gaat hier voor de duidelijkheid om een 360 GL injection van 1987.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-11-2003 12:55 #635994
door V300 register
Er zijn twee dingen die afgesloten kunnen worden.
EGR heb je al gedaan (ik neem aan ergens een stop in de leiding van uitlaat naar inlaatspruitstuk).
Je kan ook nog een andere leiding dichtzetten. Die zit vanaf het blok of de uitlaat naar je luchtinlaatbuis, tussen filter en luchtmassameter.
Hier kan ook een stop in.
Succes!
PS 1 op 10 is zeer redelijk, bij veel constante snelheid op de snelweg is 1 op 12 en iets beter ook mogelijk...
EGR heb je al gedaan (ik neem aan ergens een stop in de leiding van uitlaat naar inlaatspruitstuk).
Je kan ook nog een andere leiding dichtzetten. Die zit vanaf het blok of de uitlaat naar je luchtinlaatbuis, tussen filter en luchtmassameter.
Hier kan ook een stop in.
Succes!
PS 1 op 10 is zeer redelijk, bij veel constante snelheid op de snelweg is 1 op 12 en iets beter ook mogelijk...
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2011 23:04 #893077
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 360 Zuiniger maken
Volgens mij kun je het beter schoonmaken. 1 op 14 moet toch haalbaar zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2011 23:08 #893079
door V300 register
Zo, Erik, oude topics aan het oprakelen? 
1 op 10 rij ik ook gemiddeld. Zeker nu met dit koude weer. Maar daar hebben we al een topic voor dacht ik
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1499

1 op 10 rij ik ook gemiddeld. Zeker nu met dit koude weer. Maar daar hebben we al een topic voor dacht ik

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1499
Moderators: Mark Smeets