Stotteren 360
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2004 13:22 #624094
door V300 register
Stotteren 360 is gemaakt door V300 register
het gaat om een 360 2ltr inj. '88 met wat probleempjes:
*dit komt een enkele keer voor: bij starten slaat hij wel aan, maar gas geven heeft geen effect, blijft stationair draaien; dan na beetje met het gas spelen pakt hij en schokkend gaat hij naar de normale toestand en rijdt vervolgens normaal.
*ook dit komt een enkele keer voor: tijdens het rijden [vaak bij afnemend toerental] gaat hij horten en stoten, vaak ook als boven, dat gas geven geen effect heeft op het toerental en schokken komt dat dan terug...waarna hij weer normaal zijn weg kan vervolgen [al dan niet zonder te stoppen].
is dit terug te voeren op 1 oorzaak?
bij voorbaat dank,
frank
(Bericht gewijzigd door snake op 22 maart 2004)
*dit komt een enkele keer voor: bij starten slaat hij wel aan, maar gas geven heeft geen effect, blijft stationair draaien; dan na beetje met het gas spelen pakt hij en schokkend gaat hij naar de normale toestand en rijdt vervolgens normaal.
*ook dit komt een enkele keer voor: tijdens het rijden [vaak bij afnemend toerental] gaat hij horten en stoten, vaak ook als boven, dat gas geven geen effect heeft op het toerental en schokken komt dat dan terug...waarna hij weer normaal zijn weg kan vervolgen [al dan niet zonder te stoppen].
is dit terug te voeren op 1 oorzaak?
bij voorbaat dank,
frank
(Bericht gewijzigd door snake op 22 maart 2004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2004 13:29 #635648
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stotteren 360
Heeft jouw 360 een katalysator of is het eentje met EGR (Exhaust Gas Recirculation)? Rechts voor naast de motor gaan dan 2 rubberen slangen over in 1 die weer in de grote luchtaanzuigbuis gaat. Dit EGR kan de oorzaak van dit stotteren en slecht stationair lopen zijn. Je kunt dit systeem "uitschakelen" door bijvoorbeeld een paar kurken o.i.d. in het rubberen verbindingsstukje te stoppen in plaats van de venturi die erin zit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2004 15:16 #635649
door V300 register
Is ook vaak de klep in de behuizing van de luchtmassa(?) meter. Zwarte "doos" met een grote zwarte slang eraan. Of is dat hetzelfde als jij bedoeld Francois?? De klep zit vaak wat vast, heb ik ook gehad. Even uit elkaar halen helpt vaak. Ik heb het gas er gewoon vol opgehouden waarna een hele harde knal en nooit meer problemen. Wel risicovol natuurlijk en niet de beste oplossing..... Beter ff uit elkaar halen dat apparaat.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2004 17:02 #635650
door V300 register
Noemen ze Backfire, zou ik wel even checken of de klep van je massameter nog recht is :-)
Heb ik bij mijn eerste 360 (een rode sloper op gas) ook eens gehad, was meteen de massameter verrot, zonde!!!!
Heb ik bij mijn eerste 360 (een rode sloper op gas) ook eens gehad, was meteen de massameter verrot, zonde!!!!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2005 00:03 #635651
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Stotteren 360
Dit problem heb ik vandaag ook gehad tijdens het rijden.
Ik reed met ongeveer 2000RPM en toen ik gas gaf gebeurde er niet veel, hij stotterde wat en hij rommelde en knalde wat in de uitlaat. Even terugschakelen en vol gas geven verhielp het probleem.
Francois... dat wat jij omschrijft is toch het puls-air systeem, die 2 slangen die zuigen in plaats van blazen. Volgens de Vraagbaak tenminste. De aangezogen zuurstofrijke lucht zou de uitlaatgassen procentueel gezien wat schoner maken...
Het EGR-systeem zit midden op het inlaatspruitstuk... toch? Een dun metalen buisje wat met 2 schroefjes en een flensje op het spruitstuk zit...
Ik reed met ongeveer 2000RPM en toen ik gas gaf gebeurde er niet veel, hij stotterde wat en hij rommelde en knalde wat in de uitlaat. Even terugschakelen en vol gas geven verhielp het probleem.
Francois... dat wat jij omschrijft is toch het puls-air systeem, die 2 slangen die zuigen in plaats van blazen. Volgens de Vraagbaak tenminste. De aangezogen zuurstofrijke lucht zou de uitlaatgassen procentueel gezien wat schoner maken...
Het EGR-systeem zit midden op het inlaatspruitstuk... toch? Een dun metalen buisje wat met 2 schroefjes en een flensje op het spruitstuk zit...
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2005 15:03 #635652
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Stotteren 360
Dit gebeurde waarschijnlijk bij een koude motor, of niet? Als ik mijn straat uitrijdt in zijn 2 en altijd even gas terug geef voor een rotkruispunt hapert ie daarna ook altijd even als ik weer veel gas geef. Hij zit dan heel laag in de toeren. Maar na een paar honderd meter reageert hij gewoon.
Even om verwarring te voorkomen. De puls-air is wat op het plaatje staat. Dit kun je afsluiten door een kurk in de pijp te doen. Het EGR gaat van je uitlaatspruitstuk om de motor heen naar een klep. Daarna idd met een pijpje omhoog naar het inlaatspruitstuk. Die klep hoort dicht te zijn bij stationaire loop. De klep is vaak kapot, en er komen dan ook uitlaatgassen in de verbranding als hij stationair loopt. Dit resulteerd in een slechte loop en happerend optrekken. Als je die 2 schroefjes losmaakt op je inlaatspruitstuk en je steekt er een ijzeren plaatje of gewoon een stuiver tussen is het verholpen.
Succes ermee
Even om verwarring te voorkomen. De puls-air is wat op het plaatje staat. Dit kun je afsluiten door een kurk in de pijp te doen. Het EGR gaat van je uitlaatspruitstuk om de motor heen naar een klep. Daarna idd met een pijpje omhoog naar het inlaatspruitstuk. Die klep hoort dicht te zijn bij stationaire loop. De klep is vaak kapot, en er komen dan ook uitlaatgassen in de verbranding als hij stationair loopt. Dit resulteerd in een slechte loop en happerend optrekken. Als je die 2 schroefjes losmaakt op je inlaatspruitstuk en je steekt er een ijzeren plaatje of gewoon een stuiver tussen is het verholpen.
Succes ermee
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2005 15:10 #635653
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Stotteren 360
Mijn auto was op dat moment zo warm als ie maar kon zijn.
Het gebeurde meerdere keren achter elkaar gedurende een km of 2-3 met een snelheid van tussen de 50 en 80.
Het gebeurde meerdere keren achter elkaar gedurende een km of 2-3 met een snelheid van tussen de 50 en 80.
Moderators: Mark Smeets