VoorpijpMotorsteunen B200

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2005 20:48 #624092 door Thomas de Wit (GAST)
VoorpijpMotorsteunen B200 is gemaakt door Thomas de Wit (GAST)
Er is het volgende aan de hand. Ik heb de voorpijp van de uitlaat vervangen. Of de 'nieuwe' nou een iets andere vorm had weet ik niet precies. Maar bij bepaalde toerentallen en kantelmomenten van het blok rammelt de pijp tegen de voorophanging aan die er vlak onder zit. Aangezien de auto als een klankkast werkt trommelt dit door heel de auto. De oude pijp was echt aan het einde van zijn latijn en had waarschijnlijk niet meer de originele vorm, want die had het volgens mij alleen heel even bij een koude start. Ik ging naar een goede garage in de buurt en die kwamen tot de ontdekking dat de motorsteunen (het rubber) eigenlijk wel erg ver uitgerekt waren. Toen ze het blok een beetje onhoog krikten zat er zo nog een flinke speling op de steunen voor dat ze weer in normale positie stonden, en hing automatisch de voorpijp niet meer zo dicht op de balk eronder.

Dus even alles opgesomd, maar het lijkt mij wel logisch dat het hieraan kan liggen. Ik verwacht niet van Jelle, waarvan ik de pijp had gekocht, dat ie me een verkeerde heeft gegeven. Het moet gewoon dezelfde zijn.

Ik heb Brezan even gebeld, maar die konden een paar nieuwe steunen nergens vinden in hun systeem. Ze zouden me er nog over terug bellen. Als het dezelfde rubber bussen zijn als op de 200 serie met b200 motor weet ik wel een hoop zaken waar ik ze kan vinden.

Wie heeft er bevestiging over een van deze zaken?

Bij voorbaat dank,

Thomas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2005 23:49 #635775 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VoorpijpMotorsteunen B200
Thomas, tipje: ik had een gelijksoortig probleem na inbouw van de stuurbekrachtiging; bij gas loslaten kantelt de blok zover linksom (van achter het stuur gezien) dat het carter tegen de extra inbusbout van het bekrachtigd stuurhuis klapperde. Nu zitten de steunen waar de motorrubbers in hangen met sleufgaten gemonteerd, en als ze op het binnenscherm aanliggen (ze zijn haaks omgezette plaatdelen) zitten die 8 bouten in het onderste deel van die sleufgaten. Je kunt alle bouten lossen, de beide steunen ca. 6-7 mm omhoog krikken, deze ruimte boven op de binnenschermen uitvullen met stripjes rvs plaat of aluminium, en de boel weer vastdraaien. Kan net genoeg zijn om de roffel kwijt te zijn.
Groet, Ron

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2005 17:27 #635776 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic VoorpijpMotorsteunen B200
Ik ben er bijna zeker van dat het aan de ophangrubbers ligt, in een bocht naar links kantelt het blok dus ietsje naar rechts. Door de slappe motorophanging is dit dus net genoeg om de pijp tegen de wielophanging aan te laten rammelen. Als ik het ga verhelpen, want het went wel en het is al minder, dan doe ik het door de rubbers te laten vervangen. Maar iig bedankt voor de tip Ron!

Iemand nog een bevestiging of ze overeenkomen met deze uit een 200-serie? Bij Saab- en Volvodemontagebedrijf Elferink verkopen ze ze namelijk voor een tientje per stuk. De garagist wou ze er best voor me onderhangen ook al had ik ze zelf ergens vandaan. Dan valt het achteraf heel erg mee met de kosten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2005 21:44 #635777 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VoorpijpMotorsteunen B200
Ik weet uit ervaring dat je bij een orginelen volvo dailer/garage gewoon echt bijna nog alles nieuw kan bestellen dus ook je ophang rubbers van je b200 blok voor een 300. En ook kunnen ze de serie nummer vegelijken van de 240 en 360.

Ik had ook een antal ophang rubbers nodig voor me schokbreker ophang aan de voorkant waar ook een lager in geperst zit. Nou niemand geen enkel groot handel kon er aan komen alleen de volvo dailer zelf. Kon zo een heel schema van de 300 laten zien met alle bestel nummers kon alles bestellen

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2005 00:10 #635778 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic VoorpijpMotorsteunen B200
De Volvodealer kan het zeker nog leveren, zolang je betaalt. Ik heb Scandcar in Moergestel gemaild en die hadden ze ook voor me, a 99,- ex btw per stuk. Ik bedoel maar...

Het is inderdaad een goed idee om onderdeelnummers te laten vergelijken, want dan kan ik ze via bv. Elferink bestellen. Ik ben maar een 'arme' student, en wil toch lekker blijven rijden in mijn volvootje.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC