GLS wil niet starten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2005 19:15 #624087 door V300 register
GLS wil niet starten is gemaakt door V300 register
Onlangs heb ik een 360 GLS (carburatie motor) aan mijn verzameling toegevoegd. Vanmorgen kreg ik de motor met geen mogelijkheid aan de praat. Mogelijk dat ik de choke en het gaspedaal tegelijkertijd heb gebruikt. Veel benzine stank was het gevolg. Af en toe leek het er op dat hij wilde starten. Na het opnieuw opladen van de accu, was er helemaal geen leven meer in de motor te bekennen. Welke stappen onderneem ik om de oorzaak te zoeken? Wie kan mij helpen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2005 19:31 #635806 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic GLS wil niet starten
Helemaal geen leven? Krijg je wel gewoon spanning van de accu, maw, draait de startmotor wel gewoon rond?

Verder natuurlijk de bougies controleren, zeker als ze teveel benzine hebben gekregen zijn ze mischien nat, en ze kunnen uiteraard ook gewoon oud en vettig zijn.
Kabels en ontsteking nakijken, het bekende verhaal.
Luchtfilter ff checke, hoewel ik daar de oorzaak niet in zoek.

Als het daar allemaal niet in zit is het mogelijk de carburateur zelf.
Als je het dopje erbovenop (is groen bij mij) losdraait, zie je een zuigertje met een dempingsveertje. Het zuigertje hoort behalve door het veertje ook door olie gedempt te zijn.
Als die olie weg is, knalt het zuigertje bij gasgeven veel te hard open, en is het mengsel veel te arm. Was bij mijn GLS ook het geval, en gevolg : slecht starten, en zelfs afslaan onder het rijden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2005 19:35 #635807 door V300 register
Goeie tips. Ik zoek e.e.a. na.
Nog wat: ik zie onder de carburateur een doorzichtig kunstof verdikking zitten tussen een slangetje dat naar de carburateur loopt. Er zit een filter in. Hoort hier brandstof in te zitten? Mogelijk dat de benzinepomp niet werkt. Waar zit de (eventuele) zekering van de pomp? (als dit de oorzaak is)

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2005 19:39 #635808 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic GLS wil niet starten
De zekering van de brandstofpomp zit in het kleine zwarte bakje tussen schutbord en accu. Samen met de zekering voor eventuele mistlampen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2005 19:45 #635809 door V300 register
Bij een glt en en gle waarschijnlijk wel. Bij mij zie ik niks van dat alles. (GLS) Is een niet net brandstof gevuld filter en teken dat de pomop niet werkt? Vind ik die pomp achter det zwarte plaatje onder de achterbank?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2005 21:12 #635810 door V300 register
Je moet volgens mij terug naar het begin van het verhaal nadat de accu er in is gekomen.
Wat gebeurt er na de sleutel te hebben omgedraait.
Dit om tot diagnose te komen. Straks heb je de auto uit elkaar terwijl een accupool niet goed vast zit. (ik zeg maar wat)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2005 23:36 #635811 door V300 register
wacht even hoor, maar volgens mij gaat een carburateur zoals Luc beschrijft, n­et samen met een elektrische brandstofpomp.

wat Luc omschrijft zit op een B19a

de elektrische brandstofpomp zit op de B200E

de 360 GLS kan een B19a, of een B200K hebben.

B200K heeft volgens mij ook een mechanische pomp, op het motorblok zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2005 09:24 #635812 door V300 register
Dat laatste zou best eens kunnen. Er zit volgens mij een B200K motor in. Hoe kan ik dat zien? Er zit wel een sticker binnen op de motorkap waarin ean aantal variaties op de B200 motor worden vermeld.
Overigens draait de startmotor goed rond. Een vraagteken blijft ook dat doorzichtige filtertje onder de carburateur in een (naar ik denk) benzineleiding. Er zit een geribbeld cilindervormig filtertje in. Ik vermoed dat dit een filter voor de benzine is. Er zit hier geen vloeistof in. Vandaar dat ik denk dat de motor geen brandstof krijgt. Nu nog de vraag wat voor type motor heb ik. (GLS 1985 carburateur)En waar zit die brandstofpomp dan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2005 10:14 #635813 door V300 register
ik heb ff in de vraagbaak gekeken, daar staat niks in over de brandstofpomp maar ik zie op een plaatje van de B19 dat ie rechts onder de verdeler zit.

testen kun je doen door de slang los te nemen en in een bakje te leggen. dan starten, en als het goed is moet er dan met stootjes een flinke straal uit komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2005 10:34 #635814 door V300 register
Bedankt Wouter,

ga het meteen proberen.

gr.

Theo

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC