Uitlaat
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2005 12:04 #624070
door V300 register
Uitlaat is gemaakt door V300 register
Hebben anderen dat ook?
Je rijdt over drempels en dan hoor je dat achterstuk van de uitlaat tikken.
Je krikt later de auto op, kijkt je uitlaatrubbers na (bij mij alternatieve) beweegt hem alle kanten op en hoort of ziet niets.
Je rijdt over drempels en dan hoor je dat achterstuk van de uitlaat tikken.
Je krikt later de auto op, kijkt je uitlaatrubbers na (bij mij alternatieve) beweegt hem alle kanten op en hoort of ziet niets.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2005 13:48 #635748
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Uitlaat
Frans, kan het zijn dat het zogeheten uitlaatsierstuk aan het eind van de uitlaat tegen de rand van de carrosserie onder de achterbumper aantikt? Ik heb dat een keer gehad op de snelweg een eind van huis in mijn oude 340. Bij het gas loslaten ging door de onbalans ikn de motor dat sierstuk keihard tegen die rand aanrammen. Echt een schrikbarend geluid als je niet weet wat het is. Dat kwam dus omdat het sierstuk te hoog zat gemonteerd. Als je dus die 2 boutjes naast de achterdemper even losdraait en het stuk een beetje draait kan het over zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2005 14:32 #635749
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitlaat
Oh, hou op over uitlaten!!!! ik heb mijn uitlaat verlast zodat mijn chroomen uitlaatsierstuk mooi recht onder de bumper vandaan komt, in plaats van zo'n verlamd kinderarmpje dat scheef onder je bumper vandaangepiemeld komt.
Sindsdien heb ik al (niet lachen) 6x de rubbers moeten vervangen omdat de standaard rubbers net iets te ruim zijn en een maatje kleiner weer te krap!!
Nu heb ik met de slijpsteen 2 uitlaatrubbers van een Mercedes Sprinter bewerkt en de achterpot daarmee opgehangen,. Perfect!,
Wat mij ook al sinds jaar en dag ergert is het gigantische kabaal van de uitlaat als de motor bij de 4500/5000 toeren komt, dan word het gebrul van de motor overstemd door het gerammel van de uitlaat, ik denk dat het resonantie is in een van de potten, of allebij.. tewijl ze allebij goed zijn, en je niets hoort als je er tegenaantikt,
Blijven vreemde wagens..
Sindsdien heb ik al (niet lachen) 6x de rubbers moeten vervangen omdat de standaard rubbers net iets te ruim zijn en een maatje kleiner weer te krap!!
Nu heb ik met de slijpsteen 2 uitlaatrubbers van een Mercedes Sprinter bewerkt en de achterpot daarmee opgehangen,. Perfect!,
Wat mij ook al sinds jaar en dag ergert is het gigantische kabaal van de uitlaat als de motor bij de 4500/5000 toeren komt, dan word het gebrul van de motor overstemd door het gerammel van de uitlaat, ik denk dat het resonantie is in een van de potten, of allebij.. tewijl ze allebij goed zijn, en je niets hoort als je er tegenaantikt,
Blijven vreemde wagens..
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2005 18:59 #635750
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Uitlaat
Ik heb nooit last van uitlaat gerammel onder mijn 360. Alles is origineel Volvo...
Het enige geluid dat ik hoor is het soepele gebrul van de motor...
Het enige geluid dat ik hoor is het soepele gebrul van de motor...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2005 23:00 #635751
door V300 register
Naar aanleiding van de opmerkingen zal ik eens kijken en zoeken naar orginele rubbers. Als ik wat speel met de rubbers is het minder, maar nog niet goed.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2005 23:00 #635752
door V300 register
zeker als je pulsair slangetje eraf is.
mwoahahahahaa de 0 ct sjonnie sound upgrade voor uw volvo!
mwoahahahahaa de 0 ct sjonnie sound upgrade voor uw volvo!
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2005 23:16 #635753
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Uitlaat
Haha, stationair klinkt het best lekker
Ik ben er gelukkig niet zo mee gaan rijden...

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2005 00:23 #635754
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Uitlaat
Haha... het klonk zo met de kap open wel aardig...
Ondertussen zit hij er alweer op.
Ik wilde ook het een en ander met de dempers gaan doen, maar hij is zo wel lekker stil.
Nu heb ik ook nog wat aan mijn radio...
Ondertussen zit hij er alweer op.
Ik wilde ook het een en ander met de dempers gaan doen, maar hij is zo wel lekker stil.
Nu heb ik ook nog wat aan mijn radio...

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2005 21:44 #635755
door V300 register
De rubbers om de uitlaat op te hangen (ik zal het zo goed mogelijk formuleren om verwarring met andere rubbers te voorkomen) moeten niet te kort zijn. Degene aan de zijkant van de auto achter was een alternatieve en iets korter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-12-2005 20:19 #635756
door V300 register
Het was de ophanging uitlaat in het midden onder de auto. Deze was kapot en vervangen door grootste maat slangenklem.
Moderators: Mark Smeets