Past deze carburateur?
- V300 register
- Verbannen
Kwam deze tegen!
link.marktplaats.nl/m964110664
Is dit een solex voor een 1.7 b172?
Zou top zijn!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Aan de aansluitingen te zien komt deze oorspronkelijk niet van een 340. Deze wijken behoorlijk af. De kans is dus groot dat dit niet meteen gaat passen, en dat er misschien het een en ander afgedopt/aangepast moet worden. Houdt er dan ook rekening mee dat het ook wel eens zou kunnen dat je sproeiers moet wisselen met die van je oude carburateur.
Ik zou eerder adviseren om een revisieset voor de oude carb te kopen of een nieuwe of gereviseerde carb te kopen.
Als het exemplaar uit de advertentie al een aantal jaar op de plank staat is de kans groot dat ook die carburateur gereviseerd moet worden.
Ik heb een nieuwe en gereviseerde carb staan voor de 1.7 (gelukkig ongebruikt omdat enkel de vlotter lek was van mijn oude carburateur). Uit ervaring kan ik zeggen dat een nieuwe zeer zeer zeer zeldzaam is, en een carburateur reviseren zo'n ?100 kost en echt verrassend goed te doen is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;237657 schreef : Aan de aansluitingen te zien komt deze oorspronkelijk niet van een 340. Deze wijken behoorlijk af.
Welke aansluitingen bedoel je precies? Er zijn 2 versies. dit is de latere versie en volgens mij is deze inderdaad gewoon voor de 340 / 440 zoals de aanbieder al aangeeft.
Enige verschil met de 440 versie is de maat van de sproeiers. die zijn makkelijk over te zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar ik wist niet dat er 2 verschillende types op de 340 geleverd waren?
Verschillen die mij zo snel even opvielen:
-De carburateur op de foto mist de aansluiting voor koelvloeistof
-Het mechaniek rond de aansluiting van de gaskabel is anders
-De carb op foto heeft 2 extra pijpjes links en rechts schuin boven dat zelfde mechaniek.
Maar dat is dan dus het verschil tussen de 2 types carburateur?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik zag wel een stekkertje, soortelijk als van de sproeier. Hoe werkt dat bij deze latere carburateurs?
Wat moet je eigenlijk precies aanpassen om de latere versies van deze carburateurs geschikt te maken voor de 340?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb die van mij er gewoon botweg opgeschroefd en af laten stellen. En later de vlotter vervangen, want die bleek ??k lek maar dat viel in eerste instantie niet op want uitgedampt...
Ook zat er bij mij een open gat richting vlotterkamer van buiten af, die heb ik afgedopt met een stukje slang en een boutje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Op de foto is op ??n van de carburateurs een pijpje met een wit stukje papier eraan. Waar is dit pijpje voor? Want op de oudere type carburateur zit dit pijpje niet.
Is die latere versie carburateur eigenlijk origineel geleverd in een 340, of is dit eigenlijk de 440 carburateur? Dat was me nog niet helemaal duidelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb namelijk dezelfde carburateur op de plank liggen, en vraag me af wat ik allemaal moet doen om deze geschikt te maken voor mijn 340 1.7.
Zodoende vraag ik me af waar die pijpjes voor zijn, en of deze moeten worden aangesloten of afgedopt?
Maakt het ontbreken van die stationairsproeier nog verschil in het verbruik?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.