1700 slaat niet aan
- V300 register
- Verbannen
Ik heb even een tijdje gereden, maar mijn auto ging rammelen/trillen en ging nog onzuiniger rijden (1 op 8 bij gem. 70-80km/u). Ook had de motor enorm veel moeite met stationair blijven draaien, alsof hij niet over dat punt heen kwam waar hij lekker aanslaat en vanzelf blijft draaien.
Nu, sta ik echter voor de 3e keer in 2 weken vast met m'n auto, want nu wil hij helemaal niet meer aanslaan. Na de startpoging hoor ik ook een plof en als ik het luchtfilter er af schroef komt er na de startpoging ook een wolkje witte rook uit de carburateur ploffen.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn; moet ik nog steeds stroomverdeler en bougies e.d. controleren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
verbruik en moeite met stationair kan ook met het lopen op 3 cylinders te maken hebben, dus je zal het wel in de ontsteking moeten zoeken.
- V300 register
- Verbannen
Wat me opviel was dat de 4e bougiekabel er afgetrild was, deze heb ik er echter weer opgezet en hetzelfde probleem bleef bestaan. Misschien dat dit probleem is ontstaan omdat de 4e bougiekabel er niet op zat en dat ie toen is ingebrand en dat het hermonteren van de 4e bougiekabel verder geen effect had?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Aangezien ik een internetbestelling doe wil ik het liefst alles in 1 keer doen. Ik heb nu een verdelerkap, een rotor en bougiekabels van valeo in mijn winkelmandje.
Heeft het ook zin om de bobine te vervangen; en zo ja; ook de kabels?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
delen van de bobine vervangen heeft weinig nut, alleen als de bobine geen vonk uitgeeft zou je dat kunnen/moeten doen.
als je een verdelerkap kan vinden met koperen contacten heb je daar wat langer plezier van als een met aluminium contacten, maar ik weet niet of je dat makkelijk uit kan vogelen via die website.
overigens zou ik het aanraden om ook gelijk de bougies te vervangen, als je toch bezig bent:)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
En euh... ik roep nu maar wat, maar een luchtfilter, is dat ook handig?
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;74191 schreef : goed bezig dirk!
delen van de bobine vervangen heeft weinig nut, alleen als de bobine geen vonk uitgeeft zou je dat kunnen/moeten doen.
als je een verdelerkap kan vinden met koperen contacten heb je daar wat langer plezier van als een met aluminium contacten, maar ik weet niet of je dat makkelijk uit kan vogelen via die website.
overigens zou ik het aanraden om ook gelijk de bougies te vervangen, als je toch bezig bent:)
Ok... wat voor contacten het zijn weet ik niet, dus ik denk dat ik de gok maar gewoon moet nemen.
Bougies zijn 10 weken geleden vervangen; dus ik neem aan dat die niet zo snel kapot gaan ?