- Berichten: 7
aansluitingen carburateur
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
De dikke aansluiting aan de bovenkant (motorzijde) tegenover de benzineaansluiting. Waar dient die voor? en dan de aansluiting schuin tegenover de benzineaanvoer (spatbord/veerpootzijde) die is kleiner (ongeveer net zo dik als de benzineaansluiting). Waar dient die voor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik heb nog eens in de schuur door mijn priv?-collectie carburateurs gesnuffeld, ik heb toevallig 2 carburateur body's ligen die verschillend zijn.
1 is er zoals ik het in gedachten had
de andere is zoals het op de bovenste foto staat.
het solex REN nummer is verschillend.
De dikke aansluiting is idd ontluchting. bij de standaard 1700 van de volvo 340, is de ontluchting via een plat vlakje aan de andere kant van het deksel gedaan, daarbij zit een rubber klepje op een hefboom, wat het ontluchtingsgat afsluit zodra je een beetje gas geeft.
bij de versie met de koperen aansluiting lijkt er ook een afsluiter in de aansluiting te zitten, met een bediening vanaf de zijkant (hoe deze ingedrukt wordt weet ik niet)
ik vermoed dat dit een (latere) 440 carburateur, danwel een specifieke renault carburateur betreft. aan de 300-serie documentatie heb je dus niet zoveel op exact dit punt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bij mij zat dat pijpje (wat dus in de auto naar achter wijst) aan een stukje gewapend slang dat achter mijn motorblok om naar... niets... ging. De slang hield gewoon op ergens tussen de verdelerkap en koppeling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
bij de uitvoering met het 'klepje op steeltje' is het gat ook gewoon open als het gas niet ingetrapt is. dus of de benzinedamp nou via een slang naar buiten komt of direct langs het gat, is geen essentieel verschil.
als Diede's auto deze slang ook heeft, kan het dus toch een originele B172k oplossing zijn.
mogelijk is dat tegelijk gekomen met de wijzigingen aan de distributie (andere riem en rollers).
je zou eea ook in het onderdelenboek 1991 moeten kunnen terugvinden!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;46609 schreef : ...B172k...mogelijk is dat tegelijk gekomen met de wijzigingen aan de distributie (andere riem en rollers).
Jaja, de grapjassen. Riem met een tandje verlengen en de spanrol op een andere plek maken. :grr2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
stond zijn auto bij mij in de garage met de hele 'guts' eruit. blijkt het meegenomen spul niet goed te zijn (op een zondagmiddag NIET handig als je terug naar Delft moet rijden)
gelukkig was de praktische demonstratie voldoende zodat Diede het (na met de oude riem teruggereden te zijn) een week later thuis met de goede onderdelen in zn eentje gelukt is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.