1700 ombouwen naar MPI - Info?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-10-2007 11:59 #626629
door V300 register
1700 ombouwen naar MPI - Info? is gemaakt door V300 register
Op het forum van V3M kwam ik ergens een kleine sidenote tegen waaruit ik concludeerde dat het mogelijk zou zijn om de 1700 om te bouwen naar MPI:
" To 1.7 engine one could take head with injectors and manifold from 440 1.7i but that would not help with 1.4 as engines are completely different."
Ik moet zeggen dat mij dat enorm intrigeert.
Weet iemand hier iets over, of kan iemand mij vertellen waar ik hierover informatie zou kunnen vinden? (bij voorbeeld of de kop "bolt on and go" is of niet, of ik de huidige distri riem kan gebruiken, wat ik allemaal mee moet verhuizen uit een 440, elektrische schema's van de motorelektronica...)
" To 1.7 engine one could take head with injectors and manifold from 440 1.7i but that would not help with 1.4 as engines are completely different."
Ik moet zeggen dat mij dat enorm intrigeert.
Weet iemand hier iets over, of kan iemand mij vertellen waar ik hierover informatie zou kunnen vinden? (bij voorbeeld of de kop "bolt on and go" is of niet, of ik de huidige distri riem kan gebruiken, wat ik allemaal mee moet verhuizen uit een 440, elektrische schema's van de motorelektronica...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-10-2007 13:30 #686817
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 ombouwen naar MPI - Info?
De renautl 5 GTE 1.7 heeft multipoint, een vriend van me heeft er zo een. Ze zijn hier niet geleverd, wel duitsland.
Bovendien heb ik bij het 1.7T blok van Buis gezien, dat de injectoren in de kop zitten. Dus wellicht bij de andere injectiemotoren van volvo 400 ook. Verder moet je bij classicswede zijn op V3M, hij is de renault spruitstukken/ motoren specialist. :] Een 2.0 van renault is een straight fit. Injectie erop, en je rijdt alle 360's voorbij. (ze zijn een stuk lichter dan een redblock geloof ik)
maar je kunt alweer effe verder. :]
Bovendien heb ik bij het 1.7T blok van Buis gezien, dat de injectoren in de kop zitten. Dus wellicht bij de andere injectiemotoren van volvo 400 ook. Verder moet je bij classicswede zijn op V3M, hij is de renault spruitstukken/ motoren specialist. :] Een 2.0 van renault is een straight fit. Injectie erop, en je rijdt alle 360's voorbij. (ze zijn een stuk lichter dan een redblock geloof ik)
maar je kunt alweer effe verder. :]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-10-2007 15:37 #686821
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 ombouwen naar MPI - Info?
het punt bij de 440 1.7 mpi, is dat die een mooi 4-pijps inlaatspruitstuk heeft, wat helemaal 'achterover' over de cilinderkop heen richting de linkerkant (bij volvo de voorkant) van het blok gebogen is.
dat zou nog niet eens een probleem zijn, maar bij de 440 zit de motor er dwars in, en wijst het gedeelte met de gasklep naar de linkerkant toe. als je zo'n spruitstuk in een 340 fantaseert, komt de gasklep aansluiting heel dicht bij de kachelunit, ?n wijst er ook recht naartoe. ALS het dus al past, moet je gelijk een hele rare bocht maken om niet in de kachel terecht te komen.
mogelijk kun je met montage van een oude (pre 1984??) kachelunit wel voldoende ruimte scheppen.....
dat zou nog niet eens een probleem zijn, maar bij de 440 zit de motor er dwars in, en wijst het gedeelte met de gasklep naar de linkerkant toe. als je zo'n spruitstuk in een 340 fantaseert, komt de gasklep aansluiting heel dicht bij de kachelunit, ?n wijst er ook recht naartoe. ALS het dus al past, moet je gelijk een hele rare bocht maken om niet in de kachel terecht te komen.
mogelijk kun je met montage van een oude (pre 1984??) kachelunit wel voldoende ruimte scheppen.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-10-2007 15:41 #686822
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 ombouwen naar MPI - Info?
Die 2,0 is geloof ik een volledige block swap toch?
Ik had het nu over een iets minder ingrijpende gebeurtenis: kop swappen voor een mpi-kop uit een 440, in afwachting van een engineswap. Of eigenlijk: in afwachting van de poen voor een volledige roestvrijmaking.
Ouwe kachelunit heb ik wel, ik heb nog steeds die witte voor de onderdelen. Das dus niet zozeer een probleem, ik ben meer benieuwd wat er verder allemaal bij komt kijken en of de kop gewoon zo past. Daarnaast gok ik dat de riem er dan ook vanaf moet? En dus weer opnieuw gesteld?
Of is een engineswap met een 1,7 renault mpi echt muchos easier?
Ik had het nu over een iets minder ingrijpende gebeurtenis: kop swappen voor een mpi-kop uit een 440, in afwachting van een engineswap. Of eigenlijk: in afwachting van de poen voor een volledige roestvrijmaking.
Ouwe kachelunit heb ik wel, ik heb nog steeds die witte voor de onderdelen. Das dus niet zozeer een probleem, ik ben meer benieuwd wat er verder allemaal bij komt kijken en of de kop gewoon zo past. Daarnaast gok ik dat de riem er dan ook vanaf moet? En dus weer opnieuw gesteld?
Of is een engineswap met een 1,7 renault mpi echt muchos easier?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-10-2007 15:44 #686823
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 ombouwen naar MPI - Info?
kopswap is meer werk dan blokswap zonder kopswap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-10-2007 15:45 #686824
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 ombouwen naar MPI - Info?
swap je het nog?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-10-2007 16:06 #686827
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 ombouwen naar MPI - Info?
Ja, ik swap
Eerst even riempje vervangen (heb jij daar binnenkort nog eens tijd en zin voor, Wouter?) en carbje revisseren, zodat ik weer het halve land kan doorcrossen, en daarna eens rustig op zoek naar een geschikte donor voor een enginesnap
Eerst even riempje vervangen (heb jij daar binnenkort nog eens tijd en zin voor, Wouter?) en carbje revisseren, zodat ik weer het halve land kan doorcrossen, en daarna eens rustig op zoek naar een geschikte donor voor een enginesnap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-10-2007 18:51 #686841
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1700 ombouwen naar MPI - Info?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets