Distrubutiesnaar van een 340 1700 afstellen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-01-2004 18:14 #624681
door V300 register
Distrubutiesnaar van een 340 1700 afstellen is gemaakt door V300 register
Hallo 340/360 liefhebbers,
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een 340 met 1700 motor, hiervan wil ik voor alle zekerheid de distributie snaar vernieuwen. Ik ben echter nog niet in het bezit van een vraagbaak of iets dergelijks. Waar ik nu zoekende naar ben zijn de (afstel)punten op het nokkenastandwiel
en de krukas (poelie of vliegwiel)
Dit om de hele zaak netjes op tijd te zetten.
Wie kan mij hier informatie over verstrekken.
Bij voorbaat mijn dank. Groeten Frans
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een 340 met 1700 motor, hiervan wil ik voor alle zekerheid de distributie snaar vernieuwen. Ik ben echter nog niet in het bezit van een vraagbaak of iets dergelijks. Waar ik nu zoekende naar ben zijn de (afstel)punten op het nokkenastandwiel
en de krukas (poelie of vliegwiel)
Dit om de hele zaak netjes op tijd te zetten.
Wie kan mij hier informatie over verstrekken.
Bij voorbaat mijn dank. Groeten Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-01-2004 23:05 #644079
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Distrubutiesnaar van een 340 1700 afstellen
Frans
Maak de min-kabel van de accu los.
verwijder de (V)snaar van de dynamo en waterpomp.
verwijder de beschermkappen, het kan zijn dat de krukas polie eraf moet dit is wel zo met de B200k motor.
De eerste cilinder (aan vliegwielzijde) moet in het BDP staan, merkteken op vliegwiel en koppelings huis tegenover elkaar.
Nu moet het merkteken van de nokkenas tegenover het uitsparinkje op de bovenrand van de motor staan.
En bij de krukas moet, van onderen af gezien, ook het merkteken tegenover elkaar staan.
Stel vervolgens de spanrol helemaal terug en verwijder de riem te beginnen bij de hulp-as (brandstofpomp).
Bij monteren van de nieuwe riem op de merktekens en draairichting letten (check eerst met oude riem, looprichting is rechtsom)verder letten dat je de riem niet beschadigd.
Span de spanrol weer, niet te strak ! en torn het blok tweemaal rond en zet hem weer op tijd. Check de spanning weer en check of de merktekens overeenkomen.
schermkappen weer terug en de (v)snaar aanbrengen en spannen en accu kabel weer aansluiten.
Starten maar en vingers in de oren.
groet Kay Auke
PS heb dit al eerder gedaan bij B172 motor en een B200k motor (240) en dat ging goed.
Maak de min-kabel van de accu los.
verwijder de (V)snaar van de dynamo en waterpomp.
verwijder de beschermkappen, het kan zijn dat de krukas polie eraf moet dit is wel zo met de B200k motor.
De eerste cilinder (aan vliegwielzijde) moet in het BDP staan, merkteken op vliegwiel en koppelings huis tegenover elkaar.
Nu moet het merkteken van de nokkenas tegenover het uitsparinkje op de bovenrand van de motor staan.
En bij de krukas moet, van onderen af gezien, ook het merkteken tegenover elkaar staan.
Stel vervolgens de spanrol helemaal terug en verwijder de riem te beginnen bij de hulp-as (brandstofpomp).
Bij monteren van de nieuwe riem op de merktekens en draairichting letten (check eerst met oude riem, looprichting is rechtsom)verder letten dat je de riem niet beschadigd.
Span de spanrol weer, niet te strak ! en torn het blok tweemaal rond en zet hem weer op tijd. Check de spanning weer en check of de merktekens overeenkomen.
schermkappen weer terug en de (v)snaar aanbrengen en spannen en accu kabel weer aansluiten.
Starten maar en vingers in de oren.
groet Kay Auke
PS heb dit al eerder gedaan bij B172 motor en een B200k motor (240) en dat ging goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets