Vervangen B14 door B172

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2004 09:54 #624672 door V300 register
Vervangen B14 door B172 is gemaakt door V300 register
Is het mogelijk om een 1.4 motor V340 1988 Variomatic)te vervangen door een 1.7 (v340 1987 schakelbak) ? Hoeveel voordeel levert dit op qau trektracht, souplesse etc. ?

Wat moet exact allemaal vervangen worden (radiateur, ontsteking, koppelingshuis etc. etc.) Wie heeft hier al ervaring mee ?

Groeten, Erik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2004 10:35 #644080 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen B14 door B172
Niet doen. Het levert weinig tot geen voordeel op. De vario zal waarschijnlijk kapot gaan (eerst de secundair).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2004 12:29 #644081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen B14 door B172
Duidelijke taal. Ga ik dus niet doen.

Het gaat mij erom dat ik de mogelijkheid heb om een 340 van 1987 te kopen voor weinig. Auto is nog in goede technische staat, heeft alleen een storing aan de carb. Verder heeft die 4 nieuwe banden. Wat mag zoiets kosten ?

Erik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2004 14:58 #644082 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen B14 door B172
die krengen hadden nieuw in de showroom al een storing aan de carburateur :-)

het is echt _altijd_ het zelfde liedje met zo'n 1700.. zie ook de diverse discussies daarover op dit forum.

(je hebt m ook met injectie, op de renault 19)

maar zo'n auto moet je dus niet teveel voor geven, als alles in orde is rijdt het heerlijk en zuinig. maar dat is dus een grote ALS.
(kun je bv beter die 343 uit 1982 van Jack kopen)

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2004 18:48 #644083 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen B14 door B172
De Renault 19 reed alleen met een 1.7 carb (dezelfde...).
En een 1.4 carb, 1.4i, 1.8i (zelfde als in de 440/460) en een 1.9i 16v.

De 1.7i die jij bedoelt is de 1.7i in de 440 en 460 GLT. Vooral voor 1992 werden die veel geleverd, is op de kop na gelijk aan de carb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2004 18:54 #644084 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen B14 door B172
feit is dat er een renault F3N motor in lag (1721 cc.. of dat nou onder 1.7 of 1.8 valt lag aan de mode van het jaar) met dezelde monopoint injectie als de 1.4i. enige verschil was de chip in de ECU.

Dit lijkt me dus ook de oplossing voor de carburateur problemen van de B172k auto's.

de onderkant van die carburateur is trouwens samen met een geheel ander bovendeksel ook op de B200K gebruikt, en bizar genoeg op die motor wel betrouwbaar.

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2004 18:56 #644085 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vervangen B14 door B172
Volvo motor he :-)

flame flame!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD