Injectie op een 1700
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-12-2005 17:59 #644110
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Injectie op een 1700
Constant 90 rijden is niet min sterkste kant, wel zuinig, dat is waar. Maar geen injectie, en daar was het natuurlijk allemaal en beetje om begonnen.Wat voor blok is het eigenlijk, want de inhoud komt volgens mij naadloos overeen met wat ik nu heb, maar die haalt echt geen 1 op 19, ook niet als ik 90 rij.
Het aanpassen van motorsteunen blijkt niet zo'n probleem, dus een 106 pk 1.7 renault blok zou ook kunnen, alleen als de aansluiting naar de versnellingbak zonder meer past. Weet iemand of dat zo is? Een B20 blok zou dan ook een mogelijkheid zijn, maar dan moet je hem officieel laten keuren vrees ik, i.v.m. vermelding op je papieren. Bovendien zijn de meeste 360's nou niet zo zuinig geloof ik, dus dan is een 1.7 toch handiger.
Het aanpassen van motorsteunen blijkt niet zo'n probleem, dus een 106 pk 1.7 renault blok zou ook kunnen, alleen als de aansluiting naar de versnellingbak zonder meer past. Weet iemand of dat zo is? Een B20 blok zou dan ook een mogelijkheid zijn, maar dan moet je hem officieel laten keuren vrees ik, i.v.m. vermelding op je papieren. Bovendien zijn de meeste 360's nou niet zo zuinig geloof ik, dus dan is een 1.7 toch handiger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-12-2005 12:30 #644111
door V300 register
hey Paul,
ik bedacht net dat ik de schema's wel eens op zo'n "KLUWER ATH" cdrom zou kunnen hebben.. maar die kan ik niet 123 terugvinden.
groetjes Wouter
ik bedacht net dat ik de schema's wel eens op zo'n "KLUWER ATH" cdrom zou kunnen hebben.. maar die kan ik niet 123 terugvinden.
groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-12-2005 13:39 #644112
door V300 register
Hoi Wouter,
Heeft geen haast hoor, wordt toch geen project van vandaag op morgen. Heb ook een vraagbaak voor de 440 op de kop getikt, maar ik vraag me af of ik daarin kan vinden wat ik zoek, misschien is een werkplaatshandboek beter. Als je de CD rom vind hou ik me aanbevolen, alvast bedankt.
Heeft geen haast hoor, wordt toch geen project van vandaag op morgen. Heb ook een vraagbaak voor de 440 op de kop getikt, maar ik vraag me af of ik daarin kan vinden wat ik zoek, misschien is een werkplaatshandboek beter. Als je de CD rom vind hou ik me aanbevolen, alvast bedankt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-01-2006 13:50 #644113
door V300 register
Ik ben ook wel benieuwd, dus Paul, als jij meer info hebt over wat waarvandaan te halen en waar aan te sluiten, post maar raak. Owja, en foto's he!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-01-2006 20:55 #644114
door V300 register
Tot nu toe ben ik voornamelijk een beetje aan het struinen op internet voor een geschikte donor 440 of een losse kop + injectiesysteem. Er werd mij door iemand aangeraden de kop toch mee te wisselen (nog los van het feit of dit voor het inlaatspruitstuk nodig is) omdat de kleppen mogelijk wat groter/anders zijn bij een injectiemodel.
Mocht iemand een 440 op zolder hebben liggen, of een geschikt blok o.i.d. hoor ik het graag.
@Diede: Als het zover is ga ik zeker foto's maken, zodra ik meer technische infotmatie heb laat ik het weten. De vraagbaak komt ws in de loop van de week, eens kijken wat daar in staat.
Mocht iemand een 440 op zolder hebben liggen, of een geschikt blok o.i.d. hoor ik het graag.
@Diede: Als het zover is ga ik zeker foto's maken, zodra ik meer technische infotmatie heb laat ik het weten. De vraagbaak komt ws in de loop van de week, eens kijken wat daar in staat.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2006 14:06 #644115
door V300 register
de linker motor op het plaatje is trouwens wel een injectiemotor, dit is ook gebruikt in de oude generatie 440i
het verbruik wordt ook bepaald door luchtweerstand enzo, die 1 op 19 zul je dus niet halen met een baksteen als de 340 ;)
de motor van een 460, dat is het nieuwe doel een beetje (zie topic van 'classicswede') inmiddels..
de aansluitingen voor het koppelingshuis zijn identiek; daar zit dus geen probleem!!
wat overgezet moet worden van de oorspronkelijke 1.7 zijn o.a. de carterpan en volgens mij de oliepomp (onderin het carter)
op die manier kun je dus de volvo 460 2.0i motor gebruiken, met dezelfde motorsteunpunten als de standaard 1.7
vervolgens ben je er natuurlijk nog (lang) niet want je zult ook met de uitlaat nog iets moeten
van het originele injectiesysteem bij een 460 weet ik niet wat je allemaal wel en niet kunt gebruiken, ik neem aan dat bij zo'n kar de brandstofpomp in de tank zit. daar moet een extern exemplaar voor in de plaats komen.
drukregelaars, brandstofrail injectors etc etc, dat gedeelte kun je waarschijnlijk zo gebruiken.
laatste probleem is dan nog de aansturing, kun je de injectiecomputer van de 460 gebruiken of niet (startonderbreker etc)...
Groetjes Wouter
het verbruik wordt ook bepaald door luchtweerstand enzo, die 1 op 19 zul je dus niet halen met een baksteen als de 340 ;)
de motor van een 460, dat is het nieuwe doel een beetje (zie topic van 'classicswede') inmiddels..
de aansluitingen voor het koppelingshuis zijn identiek; daar zit dus geen probleem!!
wat overgezet moet worden van de oorspronkelijke 1.7 zijn o.a. de carterpan en volgens mij de oliepomp (onderin het carter)
op die manier kun je dus de volvo 460 2.0i motor gebruiken, met dezelfde motorsteunpunten als de standaard 1.7
vervolgens ben je er natuurlijk nog (lang) niet want je zult ook met de uitlaat nog iets moeten
van het originele injectiesysteem bij een 460 weet ik niet wat je allemaal wel en niet kunt gebruiken, ik neem aan dat bij zo'n kar de brandstofpomp in de tank zit. daar moet een extern exemplaar voor in de plaats komen.
drukregelaars, brandstofrail injectors etc etc, dat gedeelte kun je waarschijnlijk zo gebruiken.
laatste probleem is dan nog de aansturing, kun je de injectiecomputer van de 460 gebruiken of niet (startonderbreker etc)...
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2006 14:52 #644116
door V300 register
Het project is bij mij al een tijdje geleden uit het oog verloren, voornamelijk door een chronisch gebrek aan tijd (ik heb twee weken terug voor het eerst-sinds ik hem heb- een keer aan de 340 kunnen sleutelen (beurtje) en wat kleine dingen gedaan. Naast de tijd die ik niet heb, is de 340 naast mijn hobby auto het dagelijks vervoer voor mijn vrouw, dus das ook niet zo handig, zeker niet als je niet zeker weet of alles gaat werken. Dus heb ik wel wat kleine dingetjes gedaan (o.a. luchtfilterhuis uit een 440 met een K&N filter) maar omdat ie eigenlijk wel aardig loopt ben ik dar even gestopt. Nu zit ook die voorbalk op een dag enthousiast lassen te wachten, dus ik vrees dat hetblok overbouwen er voorlopig niet in zit..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2006 14:59 #644117
door V300 register
Moderators: Mark Smeets