Volvo 340 komt moeilijk van de plaats
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2016 22:45 #634332
door V300 register
Volvo 340 komt moeilijk van de plaats is gemaakt door V300 register
Beste forumleden,
Sinds kort ben ik eigenaar van een Volvo 340 variomatic uit 1992 welke nog maar 48000 km heeft gelopen. Nu valt mij op dat hij af en toe lastig van zn plaats komt. Het wegrijden komt overeen met wegrijden in 2e/3e versnelling met een handbak. Daarnaast vind ik het verbruik ook vrij fors 1/7 a 1/8.
Wat kan dit probleem veroorzaken?
Sinds kort ben ik eigenaar van een Volvo 340 variomatic uit 1992 welke nog maar 48000 km heeft gelopen. Nu valt mij op dat hij af en toe lastig van zn plaats komt. Het wegrijden komt overeen met wegrijden in 2e/3e versnelling met een handbak. Daarnaast vind ik het verbruik ook vrij fors 1/7 a 1/8.
Wat kan dit probleem veroorzaken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-11-2016 01:17 #965362
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 komt moeilijk van de plaats
Lid worden van Volvo300club (kost je 35 Euro per jaar)
Naar sleuteldag gaan (kost je 5 euro), waarschijnlijk deze maand nog in Ermelo. Daar kun je , onder deskundige begeleiding, zelf klussen.
Waarschijnlijk zal eerst gecontroleerd worden of het vacuumsysteem van de variomatic nog intact is. Daarna zal gecontroleerd worden of de afstand tussen de schijven van de van je variomatic nog is zoals het zou moeten zijn. Controleer zelf nog even of de bergrem niet geactiveerd is (knopje bij de handrem).
Naar sleuteldag gaan (kost je 5 euro), waarschijnlijk deze maand nog in Ermelo. Daar kun je , onder deskundige begeleiding, zelf klussen.
Waarschijnlijk zal eerst gecontroleerd worden of het vacuumsysteem van de variomatic nog intact is. Daarna zal gecontroleerd worden of de afstand tussen de schijven van de van je variomatic nog is zoals het zou moeten zijn. Controleer zelf nog even of de bergrem niet geactiveerd is (knopje bij de handrem).
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2016 23:28 #965371
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 komt moeilijk van de plaats
Maakt hij veel toeren voordat hij beweegt; dan kan het een te grote afstand van koppelingsplaat tot vliegwiel zijn.
Moderators: Mark Smeets