Na beurt niet stationair meer.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2016 18:03 #964275 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Na beurt niet stationair meer.

Steven340;241946 schreef : Was toch 0,8mm :wtf2:

Volvo 300 Serie bougies
Voorgeschreven types (100% functioneel gelijk aan Volvo originelen)
Inh Van Tot Motorcode Bijzonderheden NGK nr El. Afst.
1.4 1976 1978 B14.0 BP6H-VG 0,6 mm
1.4 1979 1983 B14.1, B14.2, B14.3 Contactpunten BP5E 0,7 mm
1.4 1984 1986 B14.3, B14.4 Renix BPR5E 0,7 mm
1.4 1987 ? B14.4 ZGR5B 0,8 mm
1.7 1985 1986 B172K Compressie 10:1 BPR6E 0,7 mm
1.7 1987 ? B172K Compressie 9.5:1 ZGR5B 0,8 mm
2.0 1980 1983 B19A Contactpunten BP5E 0,7 mm
2.0 1980 1984 B19E BPR6E 0,7 mm
2.0 1984 ? B19A Renix BPR5E 0,7 mm
2.0 1985 ? B200K / KD / KE / KO / KS BPR5E 0,7 mm
2.0 1985 ? B200EA / EE / EO / ES / F BPR6E 0,7 mm


Helaas, is de afstand niet 0.80, uit het vraagbaak voor de 300 van 1985 - 1991

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-07-2016 19:58 #964276 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Na beurt niet stationair meer.
Heb nog eens goed gekeken naar de bougies die ik vervangen heb en hier zit toch wel duidelijk verschil in.

Weet niet of dit erg is:


Zou wel vreemd zijn als deze niet goed zijn aangezien ik deze bij dafhobby besteld heb als complete set voor een grote beurt.

Zijn Enker FE65CP bougies.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2016 09:20 #964282 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Na beurt niet stationair meer.

dikketienes;241954 schreef : Zou wel vreemd zijn als deze niet goed zijn aangezien ik deze bij dafhobby besteld heb als complete set voor een grote beurt.

Zijn Enker FE65CP bougies.


Dat is een bekend probleem. Bij de universele onderdelenhandelaren krijg je voor een 340 altijd (in NGK-termen) BPR6E(S), waarschijnlijk omdat dat op alle 340's wel lijkt te werken. Echter horen de latere 340's vanaf 1987 geloof ik de ZGR5B gemonteerd te krijgen. Dat zie je ook terug in de tabel.

Heb je wel echt een grote beurtset besteld voor een 340 vanaf 1987?
Het zou me enigszins verbazen/tegenvallen als deze firma niet weet welke bougies er in de nu meest voorkomende 340 horen te zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2016 10:45 #964285 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Na beurt niet stationair meer.
De vonk wordt op een andere plaats in de verbrandingskamer ontstoken.
De lambda waarde kan op die plek in het mengsel totaal anders zijn.
Zelfs zo afwijkend, dat de vonk het mengsel aldaar niet eens tot ontbranding kan brengen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2016 11:15 #964287 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Na beurt niet stationair meer.
Dan ga ik maar eens op zoek naar de juiste bougies.
Iemand een idee waar ik die zou kunnen kopen?

Heb deze set besteld, je zou toch denken dat deze dan goed is.
www.dafhobby.nl/daf_produkt.php?idnr=141...0Volvo%20340%20B14.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2016 11:16 #964288 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Na beurt niet stationair meer.
Dan ga ik maar eens op zoek naar de juiste bougies.

Heb deze set besteld, je zou toch denken dat deze dan goed is.
www.dafhobby.nl/daf_produkt.php?idnr=141...0Volvo%20340%20B14.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2016 15:30 #964290 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Na beurt niet stationair meer.
Ik bestel zulke dingen ook niet meer bij dafhobby.

Had toen voor de motor van m'n 343 een grote beurt set besteld, daar zat zoiezo een oliefilter bij met metrisch draad, bougies van een russisch merk waar zelfs op internet niets over te vinden is.
En hadden ook de lange schacht, terwijl voor de B14.0 de korte nodig is.

En stond er nota bene bij dat het voor de eerste type 343's was.
Nou mooi niet.

Maar dafhobby heeft ook dingen die weer nergens anders te krijgen zijn, dus ben nog altijd wel blij met ze :y:

Ik ga altijd naar de cartal of de brezan. Die hebben meestal die type bougies niet op voorraad maar die kunnen ze wel bestellen.
Bij die firma's moet je ook niet een luchtfilter bestellen op kenteken, krijg je altijd die cilinder vormige types mee, die ongeveer 17cm hoog zijn voor de 343 / 345

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2016 16:02 #964291 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Na beurt niet stationair meer.
Ik zal het rijtje van spullen die je nog wel eens verkeerd meekrijgt nog eens neertypen, dit zijn de spullen die je wél moet bestellen.

Bougies: NGK ZGR5B (laat je niet met BPR6ES afschepen)
Luchtfilter: Mann C3051/1, andere kan ook als hij maar +-29cm diameter is en +-5cm hoog is
Motorolie: 10W40 halfsynthetisch, merk maakt niet uit maar speciale oldtimer-olie is echt niet nodig voor een gezonde 1.4
Oliefilter: Mann 917/1 (de Bosch-variant mag ook, als het maar een groot wit filter is met terugslagklep en overdrukbypass)
V-snaar: merk maakt niet zoveel uit, maar check de lengte. Vaak geeft men een verkeerde lengte mee
Bougiekabels: Beru o.i.d. is altijd wel goed, zelf op lengte geknipte kabels vaak minder
Rotor & verdelerkap: Probeer die met geel-koperen contacten te krijgen i.p.v. aluminium contacten

Waar te koop?
Zowat elke betere automaterialenzaak kan alles wel leveren als je met de onderdeelnummers aan komt zetten. Persoonlijk vind ik Mister-auto.nl ook wel prettig werken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2016 17:51 #964296 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Na beurt niet stationair meer.
Moet je vragen naar een verdelerkap van het merk Bremi
Is mooi oranje / rood van kleur en zijn met messing contactpunten en er zitten zelfs nieuwe schroefjes bij :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2016 18:13 #964297 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Na beurt niet stationair meer.
Volgens mij is de Ducellier verdeelkap die je meestal standaard meekrijgt ook voorzien van de geel-koperen contactpunten. Het kan zelfs goed zijn dat dat exact dezelfde is met een andere naam er boven (ik verdenk het witte Mann/Bosch/Volvo oliefilter daar ook zéér sterk van), alleen hebben de Ducellier kapjes geen bijgeleverde boutjes. Enkel het zwarte Beru-verdelerkap heb ik tot nu toe voor de 1.4 met aluminium contacten gezien.

Los daarvan, het is vaak wel even kijken wat de diameter is van de rotor die er in zit. Hier zijn ook weer 2 diameters voor te krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD