Koelvin elektrisch in oud type 300
- V300 register
- Verbannen
-
Maar wel met de standaard (oude) kabel boom, nu wil ik de fan laten mee draaien, maar hoe kom ik er achter hoe het schematisch verloopt? Voor enkel de fan dus....
Hopelijk kan iemand mij de goed richting in helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Lijkt mij dat dat ook de beste oplossing is door hem achter de bumper op te hangen, aangezien je anders niet veel ruimte over houdt, anders past volgens mij ook niet.
Radiateur door iemand laten vasthouden in de motorruimte. Vervolgens de Fan op de radiateur schroeven vanaf de voorkant, en dan kun je hem bevestigen.
Er is geen ruimte om hem met fan en al erin te hangen.
Hoe het verder met de kabelboom zit weet ik dan niet. Je hebt wel een extra sensor nodig voor het aanslaan.
- V300 register
- Verbannen
-
het front hangen; daardoor kan de zelfdenkende ventilator er achter. Als je bedenkt dat
de ventilator vooral nuttig is bij lage snelheden en stilstand, dan kun je je wel voorstellen
dat door de onderdruk die door de ventilator achter de radiateur opgewekt wordt, de
"koele" lucht door de radiateur "getrokken" wordt. Als je de ventilator voor de radiateur
hebt zitten, moet de koele lucht door de radiateur "geperst" worden. Zeg jij het maar.
- V300 register
- Verbannen
-
Steven340;240383 schreef : Weet niet of er veel verschil zit in de laatste type Fan of die van modeljaar '84 en '85 maar die voor het laatste type zit vóór de radiateur aan de motorzijde en die van '84 / '85 zit er achter, tussen de radiateur en de bumper.
Lijkt mij dat dat ook de beste oplossing is door hem achter de bumper op te hangen, aangezien je anders niet veel ruimte over houdt, anders past volgens mij ook niet.
Radiateur door iemand laten vasthouden in de motorruimte. Vervolgens de Fan op de radiateur schroeven vanaf de voorkant, en dan kun je hem bevestigen.
Er is geen ruimte om hem met fan en al erin te hangen.
Hoe het verder met de kabelboom zit weet ik dan niet. Je hebt wel een extra sensor nodig voor het aanslaan.
Klopt dat heb ik nu zo ook zitten, ruimte zat ! En de fan draait vervolgens de "goeie" kant op. Maar wil hem graag mee laten schakelen met een sensor, die bij een bepaalde temperatuur de plus of de massa door verbind, zodat hij gaat draaien..... (net als in het laatste type 300 zeg maar)
- V300 register
- Verbannen
-
Verder is een kabelboompje niet zo moeilijk, staan legio voorbeelden van op google. Relais kost je misschien een paar euro.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-