Fluitend geluid rond 18-40 km/h. (340 GL 1.4 Variomatic)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2016 18:13 #633923
door V300 register
Fluitend geluid rond 18-40 km/h. (340 GL 1.4 Variomatic) is gemaakt door V300 register
Beste Volvo kenners,
Sinds kort rijd ik rond met mijn Volvo 340 GL S6 (1.4 Variomatic). Het is echt een toppertje en hij start altijd zonder problemen. Ik ben een blij mens.
Helaas heeft hij sinds een tijdje (week ongeveer) een nieuw geluid. Hij rijdt er niet minder om, maar het baart mij wel een klein beetje zorgen. Het gaat om een hoge toon, een soort fluitend geluid wat alleen ten gehore komt tussen de 18 en 40 km/h (bij ieder weertype). Daarvoor en daarna is er niks van dat geluid te bekennen. Het is in de acceleratie fase, maar ook in de rem fase rond dezelfde snelheden te horen.
Een extra kenmerk dat ik kan geven aan het geluid is dat het vanaf de achterkant van de auto komt. Ik kan het alleen horen als ik aan het rijden ben, dus ik moet mijn hoofd uit het raam steken om het goed te kunnen plaatsen. Voor zover ik het goed kan inschatten komt het van achter.
Heeft iemand een idee waar ik mee te maken heb en wat ik eraan zou kunnen doen?
Alvast enorm bedankt!
Jonas
Sinds kort rijd ik rond met mijn Volvo 340 GL S6 (1.4 Variomatic). Het is echt een toppertje en hij start altijd zonder problemen. Ik ben een blij mens.
Helaas heeft hij sinds een tijdje (week ongeveer) een nieuw geluid. Hij rijdt er niet minder om, maar het baart mij wel een klein beetje zorgen. Het gaat om een hoge toon, een soort fluitend geluid wat alleen ten gehore komt tussen de 18 en 40 km/h (bij ieder weertype). Daarvoor en daarna is er niks van dat geluid te bekennen. Het is in de acceleratie fase, maar ook in de rem fase rond dezelfde snelheden te horen.
Een extra kenmerk dat ik kan geven aan het geluid is dat het vanaf de achterkant van de auto komt. Ik kan het alleen horen als ik aan het rijden ben, dus ik moet mijn hoofd uit het raam steken om het goed te kunnen plaatsen. Voor zover ik het goed kan inschatten komt het van achter.
Heeft iemand een idee waar ik mee te maken heb en wat ik eraan zou kunnen doen?
Alvast enorm bedankt!
Jonas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2016 00:45 #960000
door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Fluitend geluid rond 18-40 km/h. (340 GL 1.4 Variomatic)
Een goed werkende cvt produceert een fluitend geluid
Wat je kunt horen als je de radio niet aan hebt en een raam openstaat
Boven de 40 wordt dit overstemd door motorgeruis en andere geluiden
Wat je kunt horen als je de radio niet aan hebt en een raam openstaat
Boven de 40 wordt dit overstemd door motorgeruis en andere geluiden
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-01-2016 07:47 #960001
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fluitend geluid rond 18-40 km/h. (340 GL 1.4 Variomatic)
Hi Andre, bedankt voor je reactie! Ik hoop dat dit juist is, maar ik denk het niet. Het klinkt als een soort V-snaar probleem. Daarnaast houdt het abrupt op bij de 40...
Moderators: Mark Smeets