Carburateur vlakken
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2014 16:41 #633538
door V300 register
Carburateur vlakken is gemaakt door V300 register
Goedemiddag allen,
Momenteel ben ik bezig met een volledige revisie van m'n Weber 32DIR109 carburateur. Zojuist heb ik de carburateur voet gevlakt, maar ik kwam erachter dat de onderkant van de carburateur ook krom is. Met de onderkant bedoel ik het vlak bij de gaskleppen. In het midden loopt de spleet op tot 0,25 millimeter.
0,25 millimeter leek mij vrij groot, dus ik zou graag dat vlak ook willen vlakken. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het niet wordt aangeraden om de gaskleppen te verwijderen, maar dat maakt het vlakken een stuk lastiger.
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan vlakken?
Momenteel ben ik bezig met een volledige revisie van m'n Weber 32DIR109 carburateur. Zojuist heb ik de carburateur voet gevlakt, maar ik kwam erachter dat de onderkant van de carburateur ook krom is. Met de onderkant bedoel ik het vlak bij de gaskleppen. In het midden loopt de spleet op tot 0,25 millimeter.
0,25 millimeter leek mij vrij groot, dus ik zou graag dat vlak ook willen vlakken. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het niet wordt aangeraden om de gaskleppen te verwijderen, maar dat maakt het vlakken een stuk lastiger.
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan vlakken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2014 21:26 #955055
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur vlakken
vers velletje fijn schuurpapier (korrel 600 ofzo) op een glasplaat. gelijkmatig schuiven in achtjes, waarbij de as van de "8" die je maakt steeds verdraait. Belangrijk, schuiven zonder te drukken.
wordt op die manier mooi vlak. je ziet aan de randen waar het materiaal eerst wordt weggenomen.
wordt op die manier mooi vlak. je ziet aan de randen waar het materiaal eerst wordt weggenomen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-12-2014 23:33 #955057
door V300 register
Snap ik, zo heb ik de voet/verwarmingsflens ook gedaan. Onder het hoofddeel van de carburateur steekt de bediening van de gaskleppen uit, waardoor ik het hoofddeel niet op de glasplaat kan vlakken, behalve als ik de kleppenbediening verwijder. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het niet verstandig is om de bediening/gaskleppen te verwijderen, vandaar mijn vraag

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-12-2014 00:00 #955058
door V300 register
ah op die manier. je kunt zonder problemen de hendels en veren aan de buitenkant van het carb. huis eraf halen. Goed opletten op de volgorde en montagerichting.
Enige wat ik je afraad is om de gaskleppen zelf los te nemen. De schroefjes zijn erg goed geborgd en je vernielt alles om het los te krijgen.
Enige wat ik je afraad is om de gaskleppen zelf los te nemen. De schroefjes zijn erg goed geborgd en je vernielt alles om het los te krijgen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-12-2014 00:02 #955059
door V300 register
Ok?, bedankt voor de informatie! Morgen de boel dan maar vlakken!
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2014 12:53 #955065
door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Carburateur vlakken
Vraag aan Wouter; is het niet nog beter om waterproof schuurpapier te gebruiken , eventueel in combinatie met een dunne olie i.p.v. water?
En uiteraard na het vlakken heel goed schoon spuiten met een remmen reiniger, zodat er geen schuurkorreltjes in de motor komen.
En uiteraard na het vlakken heel goed schoon spuiten met een remmen reiniger, zodat er geen schuurkorreltjes in de motor komen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2014 07:58 #955072
door V300 register
Ja waterproof is ook mogelijk. Het enige wat zou kunnen achterblijven is wat aluminiumslijpsel en dat is vrij onschadelijk voor de motor. Zou dus het naderhand reinigen niet al te spastisch over doen. Als je met grit of glasparel op een carburateur aan het werk gaat is dit wel een ander verhaal natuurlijk...
Moderators: Mark Smeets