340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2014 21:44 #955094 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!
Ik heb het gehad met dat klote ding, heb die redline gekocht van Marktplaats, heb er 275,- voor betaald (zonder garantie, gezeur of gemaar) en stond 700meter weer langs de weg gvd.. Waarom zijn 340's toch altijd zo'n ***** wagens, nooit heb ik er geluk mee.. Tis nu ondertussen mijn 3e, en alleen maar pech pech pech.

Stond langs de weg met ontiegelijke rook en vieze geur, bleek dat de veerpoot zo rot was dat de veer is gezakt op de wiel. Ik heb ff provisorisch wat verzonnen en een houten lat tussen de veerpootschotel en draagarm gedrukt (langs de weg gevonden) en heb 'veilig' 150 km afgelegd naar huis..:

(houten balkje niet op de foto).

Schandalige kut auto's zijn het, bah bah.. :P Maar goed. Nu is het volgende probleem: als ik de auto scherp instuur dan verzuipt/smoort hij, hij pruttelt dan weer tot ik rechtuit rij. Wat kan dit zijn?
En hoe snel kan ik de motor, cardan en bak overzetten v.d. 1.7 in de 1.4? En heeft iemand hier een how-to? Tips&Tricks anyone? Thanks!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2014 21:57 #955095 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!
275 is minder dan de sloopprijs. Verder zul je voor dat geld eigenlijk geen enkel ander model kunnen vinden met apk (waar nog heil in te vinden is) behalve misschien een uiterst rotte cuore of golf 2. Met een 340 kun je tenminste nog wat met wat kleine reparaties.. Het is eigenlijk de enige goede keus als je geen cent kan of wil missen, en als je dat wel wil wordt je beloond met een van de meest vergevingsgezinde en trouwe wagentjes!

Smoren bij een 1.7 is de vlotter die lek is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2014 22:22 #955096 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!

powerflux;234077 schreef : 275 is minder dan de sloopprijs. Verder zul je voor dat geld eigenlijk geen enkel ander model kunnen vinden met apk (waar nog heil in te vinden is) behalve misschien een uiterst rotte cuore of golf 2. Met een 340 kun je tenminste nog wat met wat kleine reparaties.. Het is eigenlijk de enige goede keus als je geen cent kan of wil missen, en als je dat wel wil wordt je beloond met een van de meest vergevingsgezinde en trouwe wagentjes!

Smoren bij een 1.7 is de vlotter die lek is.

Ik geinde maar alleen over mijn ongeluk met de 340's, als ik ze zo erg haatte had ik er geen 3 van gekocht.. :P

Hoe fix ik de vlotter v.d. 1.7? Kan ik die van de 1.4 daarin hangen? Tips?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2014 23:28 #955097 door V300 register

Kaantjee;234078 schreef : Hoe fix ik de vlotter v.d. 1.7? Kan ik die van de 1.4 daarin hangen? Tips?

Een nieuwe bestellen bij de Renault-dealer of Born Built Beauties. De Volvodealer of onderdelenzaak heeft ze niet meer. Reken qua prijs op ?35 tot ?50.

PS. Mooi dat je die Redline hebt gekocht. Zeer leuk interieur zit er ook in!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2014 10:53 #955101 door V300 register
:D Knap dat je nog thuis bent geraakt! Al breekt het angstzweet me al uit door gewoon naar de foto's te kijken. Dit had je toch op voorhand gezien?
Ik herken de frustratie, al heb ik dit meestal met mijn brommers. Na het zoveelste probleem reageer ik mij dan eens af op een camino, ochotte.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2014 11:38 #955102 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!

Kaantjee;234078 schreef : Ik geinde maar alleen over mijn ongeluk met de 340's, als ik ze zo erg haatte had ik er geen 3 van gekocht.. :P

Hoe fix ik de vlotter v.d. 1.7? Kan ik die van de 1.4 daarin hangen? Tips?

er staat ontzettend veel op het forum over de problemen van een 1700 en hoe je die moet oplossen, datzelfde geldt voor een 1400.

Omdat je het motorblok wilt wisselen en er zo te horen nog wel wat werk aan dat blok zit, wil ik je aanraden om gewoon eens een middagje -met hulp van de zoekfunctie- het forum af te struinen. Dan kom je een heleboel te weten en zijn 9 vd 10 vragen al beantwoord.

Wat ook erg fijn is, is de technische documentatie op het ledenmenu van de website (niet het forum). Daar kun je bij als je lid bent. Super handig om bij je te hebben als je aan het sleutelen bent.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2014 23:20 #955110 door V300 register

Nicholas;234083 schreef : :D Knap dat je nog thuis bent geraakt! Al breekt het angstzweet me al uit door gewoon naar de foto's te kijken. Dit had je toch op voorhand gezien?
Ik herken de frustratie, al heb ik dit meestal met mijn brommers. Na het zoveelste probleem reageer ik mij dan eens af op een camino, ochotte.

Ik heb de auto op goed geluk gekocht zonder te inspecteren eerlijk gezegd.
Interesseert me nu ook vrij weinig, heb hem toch alleen maar gekocht voor de motor, subframe, koppelingshuis en 5bak.. Maar nu dat ge*** met de carburateur ga ik dat blok niet meer gebruiken, ik ben nu namelijk op de terugweg van Heerlen, met een F7P motor achterin de kofferbak hahahaha..

De 1.4 startte btw met de 1.7 renix alsnog niet, maar andersom wel.. Vreemd..

Iemand nog interesse in de 1.4 of 1.7 blok? Want die gaan er zometeen fijn er uit!

(Ik ben btw Kaantjee, post dit via de tablet van mijn broertje)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2014 23:23 #955111 door V300 register
Oh ja, iemand die mij ff een how to kan geven mbt de kabelboom vd f7p?

Moet weten welke de volgende kabels zijn:
constante plus,
Geschakelde plus,
Massa,
Rpm signaal naar teller,
Oliedruk lampje,
Accu lampje,
Temperatuur wijzer op teller,

(mis ik nog wat?)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2014 07:15 #955112 door V300 register
Volgens mij was een andere vlotter in de carb zetten toch echt eenvoudiger dan een nieuwe kabelboom voor een andere motor maken?

Over dergelijke ombouwprojecten staan overigens hele verhalen geschreven op het forum, en op volvo300mania. Ik weet zelf alleen dat je het inlaatspruitstuk om moet lassen, omdat een 340 een motor in lengterichting heeft, en de auto waar je nieuwe motorblok uitkomt waarschijnlijk een dwarsgeplaatste motor. Hierdoor kom je in de knoei qua plaats.

Ik heb eventueel wel interesse in het 1.7-blok, mits het van modeljaar 1988 of later afkomt en de prijs goed is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2014 11:38 #955114 door V300 register

General Custom;234096 schreef : Volgens mij was een andere vlotter in de carb zetten toch echt eenvoudiger dan een nieuwe kabelboom voor een andere motor maken?

Over dergelijke ombouwprojecten staan overigens hele verhalen geschreven op het forum, en op volvo300mania. Ik weet zelf alleen dat je het inlaatspruitstuk om moet lassen, omdat een 340 een motor in lengterichting heeft, en de auto waar je nieuwe motorblok uitkomt waarschijnlijk een dwarsgeplaatste motor. Hierdoor kom je in de knoei qua plaats.

Ik heb eventueel wel interesse in het 1.7-blok, mits het van modeljaar 1988 of later afkomt en de prijs goed is.

Ik heb al de motor gehaald, wat wil je voor de 1.7 uitgeven? Hij heeft geen gekke geluiden en start koud/warm zeer goed! (spelen met de choke uiteraard):f

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC