340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!
- V300 register
- Verbannen
-
Stond langs de weg met ontiegelijke rook en vieze geur, bleek dat de veerpoot zo rot was dat de veer is gezakt op de wiel. Ik heb ff provisorisch wat verzonnen en een houten lat tussen de veerpootschotel en draagarm gedrukt (langs de weg gevonden) en heb 'veilig' 150 km afgelegd naar huis..:
(houten balkje niet op de foto).
Schandalige kut auto's zijn het, bah bah..

En hoe snel kan ik de motor, cardan en bak overzetten v.d. 1.7 in de 1.4? En heeft iemand hier een how-to? Tips&Tricks anyone? Thanks!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Smoren bij een 1.7 is de vlotter die lek is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;234077 schreef : 275 is minder dan de sloopprijs. Verder zul je voor dat geld eigenlijk geen enkel ander model kunnen vinden met apk (waar nog heil in te vinden is) behalve misschien een uiterst rotte cuore of golf 2. Met een 340 kun je tenminste nog wat met wat kleine reparaties.. Het is eigenlijk de enige goede keus als je geen cent kan of wil missen, en als je dat wel wil wordt je beloond met een van de meest vergevingsgezinde en trouwe wagentjes!
Smoren bij een 1.7 is de vlotter die lek is.
Ik geinde maar alleen over mijn ongeluk met de 340's, als ik ze zo erg haatte had ik er geen 3 van gekocht..

Hoe fix ik de vlotter v.d. 1.7? Kan ik die van de 1.4 daarin hangen? Tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Kaantjee;234078 schreef : Hoe fix ik de vlotter v.d. 1.7? Kan ik die van de 1.4 daarin hangen? Tips?
Een nieuwe bestellen bij de Renault-dealer of Born Built Beauties. De Volvodealer of onderdelenzaak heeft ze niet meer. Reken qua prijs op ?35 tot ?50.
PS. Mooi dat je die Redline hebt gekocht. Zeer leuk interieur zit er ook in!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Ik herken de frustratie, al heb ik dit meestal met mijn brommers. Na het zoveelste probleem reageer ik mij dan eens af op een camino, ochotte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Kaantjee;234078 schreef : Ik geinde maar alleen over mijn ongeluk met de 340's, als ik ze zo erg haatte had ik er geen 3 van gekocht..
Hoe fix ik de vlotter v.d. 1.7? Kan ik die van de 1.4 daarin hangen? Tips?
er staat ontzettend veel op het forum over de problemen van een 1700 en hoe je die moet oplossen, datzelfde geldt voor een 1400.
Omdat je het motorblok wilt wisselen en er zo te horen nog wel wat werk aan dat blok zit, wil ik je aanraden om gewoon eens een middagje -met hulp van de zoekfunctie- het forum af te struinen. Dan kom je een heleboel te weten en zijn 9 vd 10 vragen al beantwoord.
Wat ook erg fijn is, is de technische documentatie op het ledenmenu van de website (niet het forum). Daar kun je bij als je lid bent. Super handig om bij je te hebben als je aan het sleutelen bent.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nicholas;234083 schreef :
Knap dat je nog thuis bent geraakt! Al breekt het angstzweet me al uit door gewoon naar de foto's te kijken. Dit had je toch op voorhand gezien?
Ik herken de frustratie, al heb ik dit meestal met mijn brommers. Na het zoveelste probleem reageer ik mij dan eens af op een camino, ochotte.
Ik heb de auto op goed geluk gekocht zonder te inspecteren eerlijk gezegd.
Interesseert me nu ook vrij weinig, heb hem toch alleen maar gekocht voor de motor, subframe, koppelingshuis en 5bak.. Maar nu dat ge*** met de carburateur ga ik dat blok niet meer gebruiken, ik ben nu namelijk op de terugweg van Heerlen, met een F7P motor achterin de kofferbak hahahaha..
De 1.4 startte btw met de 1.7 renix alsnog niet, maar andersom wel.. Vreemd..
Iemand nog interesse in de 1.4 of 1.7 blok? Want die gaan er zometeen fijn er uit!
(Ik ben btw Kaantjee, post dit via de tablet van mijn broertje)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Moet weten welke de volgende kabels zijn:
constante plus,
Geschakelde plus,
Massa,
Rpm signaal naar teller,
Oliedruk lampje,
Accu lampje,
Temperatuur wijzer op teller,
(mis ik nog wat?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Over dergelijke ombouwprojecten staan overigens hele verhalen geschreven op het forum, en op volvo300mania. Ik weet zelf alleen dat je het inlaatspruitstuk om moet lassen, omdat een 340 een motor in lengterichting heeft, en de auto waar je nieuwe motorblok uitkomt waarschijnlijk een dwarsgeplaatste motor. Hierdoor kom je in de knoei qua plaats.
Ik heb eventueel wel interesse in het 1.7-blok, mits het van modeljaar 1988 of later afkomt en de prijs goed is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;234096 schreef : Volgens mij was een andere vlotter in de carb zetten toch echt eenvoudiger dan een nieuwe kabelboom voor een andere motor maken?
Over dergelijke ombouwprojecten staan overigens hele verhalen geschreven op het forum, en op volvo300mania. Ik weet zelf alleen dat je het inlaatspruitstuk om moet lassen, omdat een 340 een motor in lengterichting heeft, en de auto waar je nieuwe motorblok uitkomt waarschijnlijk een dwarsgeplaatste motor. Hierdoor kom je in de knoei qua plaats.
Ik heb eventueel wel interesse in het 1.7-blok, mits het van modeljaar 1988 of later afkomt en de prijs goed is.
Ik heb al de motor gehaald, wat wil je voor de 1.7 uitgeven? Hij heeft geen gekke geluiden en start koud/warm zeer goed! (spelen met de choke uiteraard):f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.