waterloze koelvloeistof

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2014 10:15 #633485 door V300 register
waterloze koelvloeistof is gemaakt door V300 register
Regelmatig zie ik via de mail een advertentie langskomen van Evans waterloze koelvloeistof. Heeft iemand daar ervaring mee ?????

millers oil is een van de leveranciers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2014 17:46 #951671 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic waterloze koelvloeistof
Dat ziet er mooi uit op de site, ideaal spulletje zou ik zeggen! Helaas geen ervaring mee.

Het nadeel is denk ik wel dat je de koelvloeistof (in geval van nood) niet kunt bijvullen met water.
Verder ben ik wel benieuwd of deze koelvloeistof hygroscopisch is of juist niet, of wat deze ?berhaupt doet in combinatie met water. Je zult immers nooit ?lle oude koelvloeistof uit het systeem krijgen tot het overal kurkdroog is. Aangezien olie en water meestal niet al te grote vriendjes zijn, denk ik ook niet dat ik graag het risico wil lopen om dit spul zomaar te proberen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2014 22:50 #951682 door V300 register
Ik gebruik het in diverse oldtimers en het werkt perfect, doet precies wat het beschrijft.
Bij het switchen van water naar dit heb je "prepfluid" dat al het restant water opneemt en dat kun je vervolgens weer aflaten voor een schoon systeem. Als je water bij de Evans mengt gaat het meteen fout, kookpunt verlaagt drastisch met een constant hete auto tot gevolg.

Verder is het nadeel dat het duur spul is en de voordelen staan allemaal duidelijk op de site. Ik denk echter niet dat het voor een v300 echt nuttig is als je gewoon je thermostaat en dergelijke op orde heb. Ik gebruik het voor vooroorlogs spul zonder geregelde koelsystemen enzo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2014 00:17 #951687 door V300 register
dank voor reacties

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC