redden van de gewisselde carburateur

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2014 20:45 #633478 door V300 register
redden van de gewisselde carburateur is gemaakt door V300 register
Onlangs met succes een carburateurwissel uitgevoerd!
Nu wil ik kijken of de vrij gekomen carburateur is te redden.
De problemen zijn:

1. De draad van de stationairsproeier is dol gedraaid, de oplossing is volgens mij het vastzetten van deze sproeier(incl. solenoide) met het borgboutje dat op de zijkant zit. de afdichting is een o-ring, en is dus niet afhankelijk van de schroefdraad. zie ik zitten!

2. De schroefdraad van het huis waarin de naald, waarmee de CO wordt afgeregeld is eveneens dol. Heel fijne draad. Hier heb ik geen oplossing voor!!!

Is er iemand die ervaring heeft met een overmaatse naald voor de CO afstelling??

EH

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2014 23:47 #951592 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic redden van de gewisselde carburateur
:nono: Ik denk dat je de carb, helaas, beter kan gebruiken voor reserve onderdelen.
Van een overmaatse CO naald heb ik nog nooit gehoord en als je een zou kunnen krijgen hoe wil je nieuwe schroefdraad gaan tappen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2014 08:29 #951594 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic redden van de gewisselde carburateur
Een helicoil in je carburateur :humor:

Inderdaad, zeker van een 1.4 zijn de carburateurs niet echt zeldzaam te noemen, daarom zeg ik ook dat je hem beter kunt gebruiken voor onderdelen. Wellicht gaat deze carb ooit nog kapot, en kun je die maken met de kapotte carb die je hebt liggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2014 21:53 #951603 door V300 register
Thanks, lijkt me goed advies!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2014 00:17 #951607 door V300 register
ik heb eens een carburateur met gedeeltelijk dolgedraaide schroefdraad van de CO schroef weer bruikbaar gekregen door met een drevel rondom het draadgat wat deukjes in het materiaal te slaan. Dit is een beunhazen methode die ik ken van de tijd dat ik mijn vader wel eens hielp bij klokkenmaken. We kwamen dit regelmatig tegen en wat bij een klok een hele foute oplossing is (je kunt er namelijk ook gewoon een nieuw lagerbusje in zetten zoals het hoort) kan het bij een carburateur wel eens het verschil maken tussen weggooien en gebruiken. Door de deukjes te slaan met de drevel verplaats je het materiaal, in alle richtingen maar ook richting het midden van het gat. Plaatselijk wordt de diameter dus weer iets kleiner, zodat de CO schroef weer pakt op de restanten van de aanwezige draad.

Zelfde idee is misschien ook nog wel toepasbaar voor de stationairsproeier. Het werkt goed omdat de schroefdraad van de CO schroef behoorlijk fijn is. Het draagt uiteindelijk maar op een paar kleine puntjes, maar voor een verbinding die maar heel zelden beweegt is dat geen punt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC