Verhoogd toerental
- V300 register
- Verbannen
-
3000 km terug heb ik de carburateur gereviseerd en opnieuw afgesteld, liep toen op bedrijfstemperatuur een mooi toerental. Nu een paar maand later merk ik dat als ik het gas loslaat dat hij hoger in de toeren blijft hangen en niet gelijk terugloopt, vaak pas als ik extra heb bijgeremd. Ook blijft hij als ik in de P of N sta een hoger toerental draaien dan dat hij stationair eerder deed, als ik in D sta heeft hij de neiging om te gaan kruipen.
Is de afstelling verlopen?
Sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Gister na het werk parkeer ik thuis, zet hem in de P en hij schiet opeens omhoog in toeren, dus snel uitgezet, daarna weer gestart in P en hij blijf in iets hoger toerental draaien. In de D blijft hij overigens mooi laag in de toeren, hij gaat pas iets omhoog als ik hem in P of N zet. Vanmorgen op werk aangekomen was ik bang dat hij weer hoog in de toeren zou schieten als ik hem in de P zou zetten maar dit gebeurde niet, hij ging wel iets meer toeren draaien.
Komt iemand dit bekend voor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is niet goed, want je bent letterlijk je koppeling weg aan het vreten.
Hoe hoog is je stationair toerental eigenlijk in P en N?
Heb je al op valse lucht gecontroleerd met een bus deo o.i.d.?
Heb je het luchtfilter er al eens af gehaald om te kijken of de choke niet blijft hangen? Of de gasklep?
Heb je aan de co en stationairschroef gezeten? (wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;232019 schreef : Hoe hoog is je stationair toerental eigenlijk in P en N?
Iets hoger dan normaal, ik gok 1000 rpm, heb geen meetapparatuur
Heb je al op valse lucht gecontroleerd met een bus deo o.i.d.?
Nee
Heb je het luchtfilter er al eens af gehaald om te kijken of de choke niet blijft hangen? Of de gasklep?
Bij revisie heb ik beide delen ge?lied
Heb je aan de co en stationairschroef gezeten? (wat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn)
Ja, bij revisie heb ik hem opnieuw afgesteld, op een mooi rustig toerental in de P en N, als ik toen de rem intrapte veranderde het toerental niet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het stationair toerental staat ideaal op 750 toeren.
Als ik een advies mag geven, ik zou eens rond de carb sproeien met deo (met gemonteerd luchtfilter) om te kijken of je ergens valse lucht hebt, al is het maar om uit te sluiten.
Aangezien het luchtfilter er vrij eenvoudig af kan, zou ik dat ook eens doen, ook om echt uit te sluiten dat er niks blijft hangen in de carb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
het toerental zou dan iets moeten dalen/schommelen vanwege het vacuum dat gevraagd wordt door de rembekrachtiger.
Normaal gesproken is het ook zo dat een stationair draaiende motor juist slechter gaat lopen bij een vacuumlekkage, niet hoger in toeren. Maar ik zeg daar direct bij dat ik niet weet wat de invloed van het vacuumsysteem van de CVT zelf is op het stationair toerental. En een vacuumlek is er altijd, niet af en toe.
heb je de auto al aan de meter gehad om te kijken wat het CO is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6996&highlight=toerental
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;232026 schreef : kijk ook zeker hier eens naar:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6996&highlight=toerental
Dankje, ik had al rondgezocht in de topics maar deze nog niet gevonden, ik ga er van het weekend gelijk mee aan de slag. De "symptomen" die Wouter beschrijft komen bijna precies overeen met wat ik heb, dus ook dat het de ene keer wel voorkomt en de andere keer niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.