Checken werking Fuel cut off
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb namelijk wat wisselend verbruik. De laatste tankbeurten is het verbruik ongeveer 1:10,5.
Ik weet dat het zuiniger kan, omdat ik ook 1:13,5 heb gehaald.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- bij de zwarte draad; weerstandsmeting naar massa, moet 0? zijn bij gas los; zodra je gas geeft weerstand oneindig.
- nu de zwarte draad lostrekken en deze tijdelijk aansluiten op een permanente massa. daarna spanning meten bij de blauw/rode draad van de stationairsproeier, motor starten en toerental boven 1800rpm brengen; de voeding op de stationairsproeier moet op dat moment afvallen.
beide goed = systeem ok, wel de zwarte draad weer aansluiten zoals hij zat (op het contactje bij het gasmechanisme)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dus de ene pen op de zwarte draad en de andere pen naar een willekeurig massapunt. Wat kan ik het best als massapunt nemen?AvdAkker;231724 schreef : - bij de zwarte draad; weerstandsmeting naar massa, moet 0? zijn bij gas los; zodra je gas geeft weerstand oneindig.
En hier meten met draaiende motor of alleen het contact aan?
Waar kan ik de zwarte draad het best tijdelijk aansluiten?AvdAkker;231724 schreef : - nu de zwarte draad lostrekken en deze tijdelijk aansluiten op een permanente massa. daarna spanning meten bij de blauw/rode draad van de stationairsproeier, motor starten en toerental boven 1800rpm brengen; de voeding op de stationairsproeier moet op dat moment afvallen.
Met afvallen van de voeding bedoel je daarmee dat de beginwaarde rond de 12 Volt moet zijn en dat boven de 1800 toeren geleidelijk aan moet afnemen?
Tot welke waarde?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Verlengen met een los draadje naar bijv de -pool van de accu. Je hoort zodra het contact aan gaat 12V te krijgen op de blauw/rode draad, en met zwart aan massa moet dit direct 0V zijn boven 1800 rpm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;231729 schreef : Het contactje bij de gasklep, niet het draadje. Als je het draadje aangesloten laat heb je hetzelfde effect.
Verlengen met een los draadje naar bijv de -pool van de accu. Je hoort zodra het contact aan gaat 12V te krijgen op de blauw/rode draad, en met zwart aan massa moet dit direct 0V zijn boven 1800 rpm
De tweede meting heb ik nog niet geprobeerd. De eerste meting wel, maar ik geloof dat ik of iets fout doe of het nog niet helemaal heb begrepen, of het is gewoon kaduuk ; )
Wat heb ik gedaan:
Ik heb de ene meetpen gezet op het contactje waar normaliter het stekkertje van de zwarte draad op zit geschoven. De andere meetpen op de 'min' van de accu.
Daarbij heb ik zowel gemeten met het stekkertje van het zwarte draadje wel en niet aangesloten. Ik krijg niet de gewenste waarden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dus eerst even je meting controleren op ohm-stand en dan tussen de min vd accu en zo'n draadeind meten. Doel = 0 Ohm.
Vervolgens het piefje aan de carburateur, wat tegen het stationair toerental stelboutje aan komt, ook weer tussen dat punt en minpool vd accu. Ook hier doel = 0 Ohm.
Als dit in orde is, kan het probleem inderdaad liggen in wat Anjo zegt namelijk dat je gasklep niet ver genoeg meer dicht gaat om het stelboutje te raken. In dat geval zitten er meerdere dingen niet goed en heb je waarschijnlijk een forse vacuumlekkage om mee te beginnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.