Mechanische ontsteking ombouwen naar elektrisch?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2014 18:59 #633417 door V300 register
Mechanische ontsteking ombouwen naar elektrisch? is gemaakt door V300 register
Hoi,

Ik heb een volvo 340 van 1983. Ik zag dat deze geen elektrische ontsteking heeft. Moet mechanisch zijn dus..

Nu is mijn vraag of ik deze kan ombouwen naar een elektrische? Ik heb nog een renix liggen van een andere volvo.

Wat heb ik nog nodig en hoe begin ik eraan?

Alvast bedankt!
Mvg
Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2014 22:05 #950348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mechanische ontsteking ombouwen naar elektrisch?
vliegwiel, koppelingshuis ... veel werk dus.

je kunt ook een transistor/thyristor setje erin bouwen, puntjes goed afstellen en gaan met de banaan. werkt ongeveer even betrouwbaar als renix en je houdt je bestaande ontstekingscurve (dat is een voordeel)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2014 10:24 #950353 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mechanische ontsteking ombouwen naar elektrisch?
Dat is jammer, als ik ooit een ander blok erin zou gaan leggen heb ik dus een andere transmissie nodig ook :(

Hoe gaat dat transistor setje dan juist in zn werk?
mvg

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2014 12:13 #950354 door V300 register
Als je er een ander blok in legt is het juist helemaal niet veel werk, je neemt gewoon de hele ontsteking + Renix + kabelboom mee van de donor. Je vist het blok er toch uit met vliegwiel en koppelingshuis er nog aan, dus al die dingen wisselen in ??n keer mee. Je aandrijfas blijft hetzelfde, evenals de versnellingsbak etc...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC