Niet af te stellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-08-2014 21:50 #633415
door V300 register
Niet af te stellen. is gemaakt door V300 register
Omdat de 340 wat onregelmatig liep ben ik daar vandaag eens mee aan de gang gegaan.
Symptomen:
-Voelbaar onregelmatig lopen als je rijdt.
Ik heb de carburateur helemaal schoongemaakt ,sproeiers uitgeblazen en vlotterhoogte nagekeken...7mm incl. dekselpakking.
Alles weer in elkaar gezet, starten, afstellen...zonnetje...happy man
.
Ik stap in de auto en rijdt naar Maasbracht (ongeveer 5 km) om een velg weg te brengen die gericht moest worden. En daar begon ie al wat slechter te lopen:hmmz2: . Eenmaal weer thuis was het helemaal mis.
-Geen constant stationair toerental, schommelt op en neer tussen afslaan en 1100 toeren
Wat heb ik tot nu toe gedaan.
-Vacu?mlek is het niet...ja de remmenreiniger test.
-Vlotterhoogte gecontroleerd...7mm incl. dekselpakking
-Bougies gecontroleerd allemaal juiste electrode afstand en de zien er normaal uit
-Om zeker te zijn heb ik een voor een alle vacu?m slangen afgesloten...geen resultaat
-EGR op lekkage gecontroleerd...geen defect te vinden
-EGR vacu?m afgesloten...geen resultaat.
-Stationair sproeier klikt, naald beweegt.
De carburateur is een tijdje terug gereviseerd. Toen zijn ook de rotor, verdelerkap en bougiekabels vervangen
Morgenvroeg eerst nog maar eens compressie meten.
Iemand nog idee?n waar ik moet zoeken :S
Symptomen:
-Voelbaar onregelmatig lopen als je rijdt.
Ik heb de carburateur helemaal schoongemaakt ,sproeiers uitgeblazen en vlotterhoogte nagekeken...7mm incl. dekselpakking.
Alles weer in elkaar gezet, starten, afstellen...zonnetje...happy man

Ik stap in de auto en rijdt naar Maasbracht (ongeveer 5 km) om een velg weg te brengen die gericht moest worden. En daar begon ie al wat slechter te lopen:hmmz2: . Eenmaal weer thuis was het helemaal mis.
-Geen constant stationair toerental, schommelt op en neer tussen afslaan en 1100 toeren
Wat heb ik tot nu toe gedaan.
-Vacu?mlek is het niet...ja de remmenreiniger test.
-Vlotterhoogte gecontroleerd...7mm incl. dekselpakking
-Bougies gecontroleerd allemaal juiste electrode afstand en de zien er normaal uit
-Om zeker te zijn heb ik een voor een alle vacu?m slangen afgesloten...geen resultaat
-EGR op lekkage gecontroleerd...geen defect te vinden
-EGR vacu?m afgesloten...geen resultaat.
-Stationair sproeier klikt, naald beweegt.
De carburateur is een tijdje terug gereviseerd. Toen zijn ook de rotor, verdelerkap en bougiekabels vervangen
Morgenvroeg eerst nog maar eens compressie meten.
Iemand nog idee?n waar ik moet zoeken :S
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-08-2014 22:24 #950276
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Niet af te stellen.
De vlotter is niet toevallig lek?
Gebeurd niet snel bij een Weber, maar bij een brommer heb ik dat wel eens aan de hand gehad met ook als symptoom onregelmatig stationair lopen.
Anders de Renix kapot misschien. Ook iets vergelijkbaars met wat ik met een brommer heb gehad waarbij die onregelmatig ging lopen.
Gebeurd niet snel bij een Weber, maar bij een brommer heb ik dat wel eens aan de hand gehad met ook als symptoom onregelmatig stationair lopen.
Anders de Renix kapot misschien. Ook iets vergelijkbaars met wat ik met een brommer heb gehad waarbij die onregelmatig ging lopen.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2014 22:49 #950278
door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Niet af te stellen.
De vlotternaald van Weber wil nog wel eens zachtjes doorlekken , en in dat geval zou je ook een enigszins verhoogd verbruik moeten hebben
Met zitting er uit halen , de naald netjes inpoetsen in de zetel met b.v koperpoets , en daarna goed reinigen met remmen reiniger
Ook zou er water uit de tank mee kunnen komen, dat je niet ziet, maar wel de werking verstoort.
Heb je er al een leiding filtertje tussen zitten ?
Met zitting er uit halen , de naald netjes inpoetsen in de zetel met b.v koperpoets , en daarna goed reinigen met remmen reiniger
Ook zou er water uit de tank mee kunnen komen, dat je niet ziet, maar wel de werking verstoort.
Heb je er al een leiding filtertje tussen zitten ?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-08-2014 23:21 #950280
door V300 register
Jep...filter zit in de leiding. Vlotternaald en zitting zijn bij de revisie vervangen.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2014 10:00 #950283
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Niet af te stellen.
Ik zou het eens proberen met een andere renix, ik had er eerst last van dat hij onderweg wat begon te bokken en af en toe onregelmatig liep. Met een andere renix erin was bij mij dat probleem verholpen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2014 10:13 #950285
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Niet af te stellen.
probeer eens een andere BDP sensor, als je de motor eerst goed afstelt en daarna na een stukje rijden problemen rijd zou dat hem wel eens kunnen zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-08-2014 11:57 #950291
door V300 register
Ik heb vanmorgen eerst maar eens de compressie gemeten.Alle 4 lekker hoog en alle 4 gelijk,dus dan kan ik ook uitsluiten dat er een lekkende klep oid zit.
Nog maar eens verder zoeken dan.De zoekfunctie nog uitgespit en toen kwam een soortgelijk propleem tegen forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=210248&postcount=103
Ondanks dat de stationairesproeier het wel doet .....toch maar dr uit gedraaid.Dr zit zo'n kleine dunne in met een 13 mm zeskant zodat je er een 13-er sleutel op kunt zetten...Maar die heb ik geen meer.Wel nog de oude types,die met een klein inbusboutje geborgd worden.Die zijn verder wel hetzelde...dus die dr maar eens ingedraaid.Starten...en lopen...zonder problemen.CO op de standaard waarde ingesteld,stationair toerental op 850 tpm......straks eens een stukje rijden,kijken of het dan goed blijft.
Nog maar eens verder zoeken dan.De zoekfunctie nog uitgespit en toen kwam een soortgelijk propleem tegen forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=210248&postcount=103
Ondanks dat de stationairesproeier het wel doet .....toch maar dr uit gedraaid.Dr zit zo'n kleine dunne in met een 13 mm zeskant zodat je er een 13-er sleutel op kunt zetten...Maar die heb ik geen meer.Wel nog de oude types,die met een klein inbusboutje geborgd worden.Die zijn verder wel hetzelde...dus die dr maar eens ingedraaid.Starten...en lopen...zonder problemen.CO op de standaard waarde ingesteld,stationair toerental op 850 tpm......straks eens een stukje rijden,kijken of het dan goed blijft.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-08-2014 15:37 #950298
door V300 register
Ik ben net op en neer naar Roermond geweest..............geen last meer!Da's mooi.....dan kunnen we tenminste met de blauwe dame op vakantie.Ik was al bang dat we met de Golf zouden moeten gaan.Nix tegen de Golf maar de 340 is wel een heel stuk comfortabeler.
Moderators: Mark Smeets