Olie verversen, controleren 5-bak 1990
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-08-2014 16:03 #633404
door V300 register
Olie verversen, controleren 5-bak 1990 is gemaakt door V300 register
Als ik naar mijn 5-bak kijk inclusief eindaandrijving van mijn 340 onder de auto, dan zie ik toch wel wat zweetplekken van olieverlies. Sowieso heb ik nu het idee om het oliepijl te controleren of gewoon in zijn geheel af te tappen en te verversen.
In het sleutelboek wordt er gesproken over een MKI en MKII type. Bij type II lijkt er te worden gesproken over een aparte aftap plug voor het achterste deel waar de assen van de achterwielen ook op gemonteerd zitten.
Zelf heb ik altijd gedacht dat de twee delen qua oliecirculatie met elkaar in verbinding stonden. Klopt dit? Kan ik inderdaad het geheel via de aftap- en vulplug laten leeglopen, of moeten beide delen apart gezien worden?
Tot slot de vraag welke olie ik hiervoor moet hebben en of dit, indien apart, voor beide delen hetzelfde is?
In het sleutelboek wordt er gesproken over een MKI en MKII type. Bij type II lijkt er te worden gesproken over een aparte aftap plug voor het achterste deel waar de assen van de achterwielen ook op gemonteerd zitten.
Zelf heb ik altijd gedacht dat de twee delen qua oliecirculatie met elkaar in verbinding stonden. Klopt dit? Kan ik inderdaad het geheel via de aftap- en vulplug laten leeglopen, of moeten beide delen apart gezien worden?
Tot slot de vraag welke olie ik hiervoor moet hebben en of dit, indien apart, voor beide delen hetzelfde is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2014 23:05 #949946
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Olie verversen, controleren 5-bak 1990
welk sleutelboek?
alle v300 versnellingsbakken bestaan uit 2 olieresevoirs, versnellingsbak en differentieel apart; beiden hebben een eigen vul en aflaat-plug.
versnellingsbak ATF-AA, eindaandrijving GL5- 80W90
alle v300 versnellingsbakken bestaan uit 2 olieresevoirs, versnellingsbak en differentieel apart; beiden hebben een eigen vul en aflaat-plug.
versnellingsbak ATF-AA, eindaandrijving GL5- 80W90
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2014 08:46 #949950
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Olie verversen, controleren 5-bak 1990
Olie verversen van bak en differentieel kan ik overigens alleen maar aanraden. Mijn auto schakelde al niet slecht, maar ging ineens nog een stukje soepeler schakelen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2014 11:34 #949955
door V300 register
Ik heb een volvo 340 vraagbaak van P.H. Olving. Kan zijn dat ik het zelf niet goed gelezen heb. Maar nu is het helder. Ook goed dat ik nu het juiste olie type weet. Ik ga dit aanpakken op het moment dat ik er al onder lig voor mijn koppeling.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2014 12:38 #949958
door V300 register
Eerst vulpluggen los proberen te maken, met een goede ring 22. Die kunnen vast zitten.
Pakking achterzijde dif is nieuw te koop. Daar kan ie lekken. Soms helpt alle bouten opnieuw aanhalen ook al.
Ik heb gewoon bakolie in het dif gedaan. Slecht he?
Pakking achterzijde dif is nieuw te koop. Daar kan ie lekken. Soms helpt alle bouten opnieuw aanhalen ook al.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2014 17:30 #949965
door V300 register
Zal ik even proberen ergens komende week.
Stout hoor!
Stout hoor!

Moderators: Mark Smeets