Koppeling vervangen volvo 340 1.4.4E 1990

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2014 15:59 #633403 door V300 register
Koppeling vervangen volvo 340 1.4.4E 1990 is gemaakt door V300 register
Een aantal jaren geleden heb ik ooit mijn koppeling vervangen van mijn vorige 340 met 5-bak. Na het lezen van mijn vraagbaak kom ik een punt tegen waarbij wordt aangegeven dat de motorsteun moet worden verwijderd omdat deze een onderdeel zou vormen met de bout van het koppelingshuis. Klopt dit?

Ik vraag dit vooral omdat ik toen der tijd de beschikking had over een brug en dit nu niet meer het geval is. Het is dan ook de vraag in hoeverre dit haalbaar is zonder brug. Eventueel met de wielen op twee of drie betontegels voor zo'n 8 a 10 cm extra grondspeling.

Of is het wachten op een sleuteldag een optie? Geen idee wanneer de volgende staat gepland en of zoiets dan mogelijk is?

Heb zelf een originele volvo koppelingsset liggen met drukgroep en druklager. Mis alleen nog een toplager (indien nodig).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2014 17:09 #949934 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Koppeling vervangen volvo 340 1.4.4E 1990
Achterste motorsteunen moeten zowieso verwijderd worden anders krijg je het koppelingshuis er niet af.

Heb zelf al vele malen een koppeling vervangen zonder brug, is prima te doen met een goede krik en assteunen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2014 11:30 #949954 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppeling vervangen volvo 340 1.4.4E 1990
Ok, dan heb ik dat blijkbaar toen der tijd ook gedaan. Ik ga het dan gewoon maar proberen tzt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC