Startmotor kapot
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2014 17:55 #633285
door V300 register
Startmotor kapot is gemaakt door V300 register
Beste allemaal
ik ben al een tijdje eigenaar van een volvo 340 dl, 1.4 blok uit 1987.
De motorcode weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar sinds enkele dagen doet mijn startmotor het niet meer.
Ik heb al eerder hier een probleem mee gehad, maar dat was slechts een kabelbreuk, nu hoor ik de startrelais al niet tikken bij het starten, dus nu denk ik dat dat misschien het probleem is, ik heb geprobeerd het relais handmatig te activeren, door de plus pool van de accu direct met het relais te verbinen, hierbij gebeurde er niks.
Nu heb ik wel een startmotor van een renault 1.7 blok liggen(van een oude renault 5 als ik het goed heb) nu weet ik niet of dit er zomaar op kan, of dat ik het relais over kan zetten.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of tips voor mij heeft?
Groeten
Tijmen
ik ben al een tijdje eigenaar van een volvo 340 dl, 1.4 blok uit 1987.
De motorcode weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar sinds enkele dagen doet mijn startmotor het niet meer.
Ik heb al eerder hier een probleem mee gehad, maar dat was slechts een kabelbreuk, nu hoor ik de startrelais al niet tikken bij het starten, dus nu denk ik dat dat misschien het probleem is, ik heb geprobeerd het relais handmatig te activeren, door de plus pool van de accu direct met het relais te verbinen, hierbij gebeurde er niks.
Nu heb ik wel een startmotor van een renault 1.7 blok liggen(van een oude renault 5 als ik het goed heb) nu weet ik niet of dit er zomaar op kan, of dat ik het relais over kan zetten.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of tips voor mij heeft?
Groeten
Tijmen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2014 17:57 #947564
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Startmotor kapot
Doet de radio, verlichting e.d. het nog wel? Hoe heb je vorige keer de kabelbreuk opgelost?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2014 23:11 #947569
door V300 register
Een 1,7 startmotor past niet op een 1,4 blok... Gelukkig zijn het niet de schaarste onderdelen.
Ik zou echter eerst eens goed naar het relais kijken.
Ik zou echter eerst eens goed naar het relais kijken.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2014 19:56 #947575
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Startmotor kapot
even uitsluiten dat het geen kapotte zekering, kapotte startschakelaar of kabelbreuk oid is, pak een multi-meter en meet of er spanning op de draad is laat iemand even de sleutel draaien.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2014 21:49 #947576
door V300 register
even een klap op de startmotor geven met een stuk gereedschap, terwijl iemand anders de sleutel in start stand houdt.
als ie dan ineens begint te starten kun je inderdaad het beste op zoek naar een andere startmotor. Ik zou je altijd willen adviseren om een nieuw danwel gereviseerd exemplaar te kopen. gebruikt spul geeft toch wel erg vaak weer terug problemen.
als ie dan ineens begint te starten kun je inderdaad het beste op zoek naar een andere startmotor. Ik zou je altijd willen adviseren om een nieuw danwel gereviseerd exemplaar te kopen. gebruikt spul geeft toch wel erg vaak weer terug problemen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2014 22:15 #947615
door V300 register
Allemaal bedankt voor de reacties, voor de rest heb ik geen storingen in het elektrische systeem. De vorige kabelbreuk was dat de huls die aan de bout van het relais vast zit eraf geknapt was, het draad wat over was iets gestript, nieuwe huls erop en er weer opgedraaid, die zit er nog steeds op dus verwacht niet dat dat het probleem is. Verder moet er nog heel wat aan de auto gebeuren, wil je hem weer helemaal netjes krijgen, dus ik denk dat hij een deze dagen de deur uitgaat, hopelijk met werkende startmotor.
Groeten
Billy
Groeten
Billy
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2014 22:39 #947616
door V300 register
Garage Reinbergen in Enschede heeft alle kennis in huis van de 300-serie. We hebben er ook 1 a 2 keer per jaar een sleuteldag. Je kan wachten op een sleuteldag en lid worden, of al een keer eerder bij die garage langs. Misschien kan hij je ook helpen aan een andere startmotor. Succes!
Moderators: Mark Smeets