Brandstof loopt terug
- V300 register
- Verbannen
-
Elke keer nadat ik heb gereden loopt de benzineleiding automatisch leeg, het stuk benzineleiding van de carburateur naar de benzinepomp. Ik kan het zien omdat er lucht in het aftermarket brandstoffiltertje komt te zitten, als ik de auto dus net heb gestart stotterd hij soms de eerste paar km omdat het laatste beetje lucht uit het filter dan nog in de carburateur komt. Is dit normaal?
De benzine loopt dus gewoon na het afzetten terug de benzinepomp in, hij lekt nergens.
Sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Boeren verstand verteld me dat benzine nergens heen kan als er geen lucht voor in de plaats komt en dus dat de benzinepomp lekt of intern niet meer goed afsluit.
Bovenstaande is alleen een logische aanname geen daadwerkelijke ervaring.
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
op deze manier komt er geen rommel in de pomp en gaat 'ie langer mee
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;226642 schreef : nog even los van de vraag of het membraam in de brandstofpomp nog wel goed is; het benzinefiltertje zou ik VOOR de pomp plaatsen, en niet tussen pomp en carburateur
op deze manier komt er geen rommel in de pomp en gaat 'ie langer mee
Logisch eigenlijk, alleen zat er toen ik hem kocht al een filter tussen carburateur en brandstofpomp gemonteerd dus deze heb ik vervangen. Is zo'n benzinepomp makkelijk te demonteren? Anders draai ik hem een keer los en bekijk hem ff van binnen

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Steven340;226649 schreef : Zit er verder dan nergens een filter v??r de pomp dan?
Jawel, maar dat is een vrij grof filter. Bovendien, waarom zou je dat extra filtertje na de pomp zetten als het ook er voor kan?
SanderAchterhoek;226653 schreef : Logisch eigenlijk, alleen zat er toen ik hem kocht al een filter tussen carburateur en brandstofpomp gemonteerd dus deze heb ik vervangen. Is zo'n benzinepomp makkelijk te demonteren? Anders draai ik hem een keer los en bekijk hem ff van binnen
Of is het sneller en goedkoper om hem in 1 keer te vervangen?
Als je zo'n ding demonteerd wat al j?ren dicht zit, dan weet je bijna zeker dat hij gaat lekken wanneer je de brandstofpomp weer in elkaar hebt gezet.
Ik zou gewoon voor een nieuwe gaan (zijn niet zo duur), en dan kun je de oude eventueel als nog uit elkaar draaien als je dat interessant vindt

Mooie gelegenheid overigens om ook de brandstofslangen een keer te vervangen als dat nog niet is gebeurd.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb de oude pomp nog open gehad om te kijken of er iets aan te herstellen was, maar als de terugslagklepjes versleten zijn is hij vrees ik toch voor de vuilnisbak.
Ik heb nog een tijdje met mijn oude pomp rondgereden nadat ik hem al volledig open had gehad, dus dat lekken valt goed mee (of ik had gewoon geluk)