Volvo 340 (Onbalans aandrijflijn??)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2014 20:14 #633145 door V300 register
Volvo 340 (Onbalans aandrijflijn??) is gemaakt door V300 register
Beste mensen,

Mijn volvo 340 automaat 'trilt' als het ware onder het rijden. Als je rijd schud je op de stoel een beetje van links naar rechts.
Nou heb ik er niks te veel verstand van helaas, maar zou ik dit graag krijgen.

Een kennis van mij gaf aan na een stukje rijden dat de oorzaak vrijwel zeker ligt aan onbalans in de aandrijflijn.
Dit kon zijn een van de aandrijf assen of de variobak.

Zijn hier bekende problemen over bekend, of zijn er andere suggesties over een oorzaak?

Ook hoor ik graag over eventuele oplossingen als men dit weet.

ps; heeft er iemand misschien een soort werkplaatshandboek over? ?f is dit online te vinden?

Bij voorbaat alvast hartelijk dank!!

Jesper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2014 21:45 #943008 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 (Onbalans aandrijflijn??)
Het eerste wat me voor wat de vario betreft te binnen schiet: zitten beide riemen er nog onder, hoe zien ze er uit, en vertonen de poullies beschadigingen.

Ik zou echter eerst ff stilstaan bij de wielen. Zit de onbalans niet in ??n of meer wielen, of in de uitlijning van de auto? Dit is meestal de oorzaak.
Mijn tip: ga naar een bandencentrum, en voor een paar 10-tjes is alles weer tiptop in orde.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2014 23:51 #943018 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Volvo 340 (Onbalans aandrijflijn??)
Kan ook aan de achterbanden liggen, het loop vlak is niet meer goed rond, heb het bij de auto van de vrouw gehad, het kwam opeens opzetten moest van 120 terug naar 80 km/h voordat het trillen stopte.
Dit kan je controleren even de krik er onder en aan de wiel draaien en kijken hoe rond de band is.

• Laszlo Mogyorossy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2014 00:08 #943019 door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Volvo 340 (Onbalans aandrijflijn??)
Als het trillen afhankelijk is van het motor toerental, dan zit het in de aandrijflijn.
Kijk eens of het anders is als je b.v. vol gas geeft, of juist het gas geheel los laat.
Als het alleen snelheid afhankelijk is , dan is onbalans of onrondheid van de banden/wielen het meest waarschijnlijk.
Heb je geen mogelijkheid om "even" met de wielen van een andere 340 of 440 te rijden ?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC