Weber32dir105 carburateur --> losse bovenkant?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2014 18:55 #633050 door V300 register
Hallo mensen,

Ik ben sinds juni in het bezit van een Volvo 340.
Nu was ik vandaag bezig met onderhoud als olie pijlen etc. en kwam ik er achter dat mijn luchtfilterhuis nogal los zat.
Ik heb deze los gedraaid, en het bleek dat er twee bouten los gelopen waren.
Echter, doordat het filterhuis op een bout hing, is die afgebroken tijdens het trillen, en hierbij ook een stuk carburateur.
De twee bouten rechts zitten er weer in, maar bij deze twee gaten was het schroefdraad bij de carburateur ook erg slecht.
Voor meer duidelijkheid, zie foto (als het lukt deze bij at voegen!).

Mijn vraag:
Is er ook een losse bovenkant te verkrijgen van een Weber 32 dir 105 carburateur?
Dus alleen het bovenste stuk, waar die drie bouten ingaan?

Enige extra gegevens die ik zo heb:
Het is een witte volvo 340, B14.4S automaat.

Ik hoor graag eventuele oplossingen, en suggesties van jullie!
Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt.

Mvg,
Jesper.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2014 20:55 #941215 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weber32dir105 carburateur --> losse bovenkant?
hoi, dit kun je het beste repareren door het luchtfilter met langere boutjes vast te zetten, en dan langs onderen een ringetje en borgmoertjes te plaatsen.

alternatief kun je helicoils plaatsen, maar dat is nogal een prijzige oplossing als je daar nog niks van hebt.

je kunt ook een extra steuntje maken vanuit het achterste boutje van het kleppendeksel om de te grote krachten van het luchtfilterhuis op te nemen.

wat mij een beetje verbaasd is dat de 3 boutjes van het luchtfilter zelf wel stuk zijn, maar de 5 bouten waarmee de 2 helften van de carburateur op elkaar zitten zijn nog wel in orde en vast??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2014 20:59 #941216 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weber32dir105 carburateur --> losse bovenkant?
ik had bovenstaande antwoord eerst in de 'vraagbaak voor ongeregistreerde gasten' gezet, maar ik zag daarna dat je geregistreerd hebt. Welkom!

oude topic is verwijderd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2014 21:42 #941218 door V300 register
Beste Wouter,

Ja de schroeven van de carburateur zitten nog wel vast.
Als ik bovenstaande oplossing maak, is het dan nog erg dat er een stukje van de carburateur mist (zie foto)? Want als je het filter er op zet is er een kleine opening bij de pakking!

Jesper.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2014 12:35 #941237 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Weber32dir105 carburateur --> losse bovenkant?
Drie bevestigingspunten voor de pannenkoek is al een magere oplossing zo is gebleken. Ik vind dit een fors deel wat afgebroken is. Je kunt het proberen met tie rips oid, maar dat is echt een knutseloplossing, waarvan ik me afvraag hoe lang die het gaat houden. Ik zou in dit geval het bovengedeelte vervangen of de gehele carb. Ook leuk om gelijk te reviseren. Dat is keukentafelwerk :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2014 19:14 #941244 door V300 register
Bekend probleem inderdaad. Bij mij helaas ook:

[youtube]JlPADhbGEu8[/youtube]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2014 11:00 #941311 door V300 register

Jannick;224756 schreef : Bekend probleem inderdaad. Bij mij helaas ook

Wat heb jij eraan gedaan dan Jannick??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2014 13:51 #941312 door V300 register
Niks. Ik weet niet hoe dik de normale pakking is tussen het luchtfilterhuis en de bovenkant van de carburateur, maar bij mij is het een best dikke rubberen pakking. Er zit een soort van metalen plaatje onder het luchtfilterhuis, maar hoe precies heb ik zo nog niet gefotografeerd.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC