Ratelend geluid aandrijving bij warme motor

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2013 17:02 #632992 door V300 register
Ratelend geluid aandrijving bij warme motor is gemaakt door V300 register
Hallo

Ik rij nu sinds een jaartje met een 340 uit '86, 1400 Benzine. Waar ik nu zo ??n maal per maand mee rij (ik weet het, veel te weinig).

Ik merk al de hele tijd dat er een ratelend geluid ontstaat wanneer de motor warm is. Een kennis wist me te vertellen dat de druklager van de koppeling versleten was. Echter... verdere vaststellingen laten toch enige twijfel ontstaan.

De koppeling zou ooit vervangen zijn (volgens de verkoper), de wagen heeft zo'n 235k km op de teller. Een andere garagist wist me te vertellen dat het goed mogelijk is dat de koppeling verkeerd geinstalleerd werd, of ze hebben de druklager niet mee vervangen. Enfin, kan nu dus vanalles zijn.

Bij een koude motor gaat alles prima, geen abnormale geluiden te bespeuren.

Na een kilometer of 30 krijg ik dus een ratelend geluid indien ik stilsta. Wanneer ik vertrek of aan het rijden ben is alles normaal.

Indien stationair: Ratelend geluid bij warme motor, eerst gedacht dat dit van bij de koppeling kwam maar toen ik daarnet even onder de auto ging luisteren blijkt dit niet zo te zijn. Het lijkt eerder de cardanas of overbrenging voor de aandrijving achteraan die het geluid maakt. Wanneer ik mijn koppeling induw gaat het geluid weg, MAAR krijg ik een schurend/slepend geluid te horen. Vanwaar dat komt heb ik geen idee van aangezien ik niet mijn koppeling kan induwen en onder de wagen te luisteren :yeah:

Ik zoek nu al een hele tijd en heb reeds heel wat gevonden ivm met de koppeling, maar nu blijkt dit dus de andere kant op te gaan. Wat ik niet begrijp is waarom enkel bij een warm gedraaide wagen het geluid te horen is, en dan nog achteraan of midden onder de wagen.