Auto rijdt voor geen meter na carburateur demontage.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2013 15:21 #632945
door V300 register
Auto rijdt voor geen meter na carburateur demontage. is gemaakt door V300 register
Carburateur (Solex) van mijn 340 c.v.t. - 1983 is uit elkaar geweest t.b.v. schoonmaken. Bij terugzetten van het ding is onder meer aan de CO schroef gedraaid. Auto rijdt nu voor geen meter in lagere snelheid bereik. Wegrijden vanuit stilstand slaat motor vaak af. Lukt het wel motor draaiende te houden dan volgt bokken bij rijden lage snelheid. Ik veronderstel dat dit te wijten is aan verkeerde afstelling CO schroef. Is dat juist? Bestaat er op de a.s. sleuteldag in Enschede de mogelijkheid CO af te stellen met behulp van apparatuur? Zou die mogelijkheid bestaan en ik gebruik daar van willen maken dan dient mijn auto w?l eerst aanmerkelijk beter te rijden dan die nu doet. Met de situatie zoals die nu is, is het schier onmogelijk op eigen kracht auto er naar Enschede mee te rijden .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-10-2013 15:41 #938984
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Auto rijdt voor geen meter na carburateur demontage.
Ik zie dat je in Nijmegen woont, misschien wil Jean-Luc je hier wel mee helpen?
Rottig in ieder geval, heb je zelf ook al geprobeerd de CO schroef te verstellen?
Van de solex carburateur heb ik verder geen kennis, maar er zijn mensen die regelmatig op dit forum 'rondhangen' die dat wel hebben, dat moet vast goed gaan komen en bij de garage van de heer Reinbergen zal vast wel een CO/viergas meet apparaat staan om na de basis instellingen de carburateur mee fijn af te stellen.
Rottig in ieder geval, heb je zelf ook al geprobeerd de CO schroef te verstellen?
Van de solex carburateur heb ik verder geen kennis, maar er zijn mensen die regelmatig op dit forum 'rondhangen' die dat wel hebben, dat moet vast goed gaan komen en bij de garage van de heer Reinbergen zal vast wel een CO/viergas meet apparaat staan om na de basis instellingen de carburateur mee fijn af te stellen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2013 16:37 #938985
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Auto rijdt voor geen meter na carburateur demontage.
in hoeverre zijn er onderdelen vervangen c.q. pakkingen vernieuwd?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2013 16:56 #938987
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto rijdt voor geen meter na carburateur demontage.
Zelf heb ik dat klusje niet uitgevoerd. De CO schroef zal er uit zijn geweest. Pakkingen niet vervangen. Controleren op valse lucht kan met spuitbusje haarlak toch gebeuren; op de pakking-aansluitingen spuiten. Bij geen goede aansluiting zal stationair toerental toch fluctu?ren?
Veronderstel dat ik 'm nu zou aansluiten op een CO meter en de waarde zou aanzienlijk meer zijn (bijvoorbeeld 8%) dan die het dient te zijn. Zou dat dan dat gedrag geven dat de motor nu toont?
Veronderstel dat ik 'm nu zou aansluiten op een CO meter en de waarde zou aanzienlijk meer zijn (bijvoorbeeld 8%) dan die het dient te zijn. Zou dat dan dat gedrag geven dat de motor nu toont?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2013 18:40 #938990
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Auto rijdt voor geen meter na carburateur demontage.
als de carburateur een heel eind uit elkaar is gehaald en met de oorspronkelijke pakkingen weer in elkaar is gezet, kan het maar zo zijn dat er ergens een lekkage is
dat is iig het eerste wat ik zou controleren, voordat je aan schroefjes en klepjes gaat draaien
en inderdaad, als er een luchtlekkage is zou de motor moeten reageren op het rondspuiten van bijv. remmenreiniger of deo. Maar je moet wel gericht spuiten om de reactie te kunnen merken (het is nogal vluchtig spul)
dat is iig het eerste wat ik zou controleren, voordat je aan schroefjes en klepjes gaat draaien
en inderdaad, als er een luchtlekkage is zou de motor moeten reageren op het rondspuiten van bijv. remmenreiniger of deo. Maar je moet wel gericht spuiten om de reactie te kunnen merken (het is nogal vluchtig spul)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2013 18:53 #938991
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Auto rijdt voor geen meter na carburateur demontage.
Bij stationair draait de motor tamelijk goed. Het gaat mis als ik wegrij, bokken. Bij veel gas trekt die als een tierelier, dan geen problemen met sputteren en dergelijke.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2013 19:52 #938996
door V300 register
Kan het indraaien dan wel uitdraaien van de CO schroef met maar een ? slag (of halve slag = 180?) al enorm veel uitmaken voor het beter dan wel slechter draaien van de motor in het lage toeren bereik?
CO schroef:
Indraaien (met de klok mee): stationair mengsel wordt armer.
Uitdraaien (anti clockwise): stationair mengsel wordt rijker.
CO schroef:
Indraaien (met de klok mee): stationair mengsel wordt armer.
Uitdraaien (anti clockwise): stationair mengsel wordt rijker.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2013 20:15 #939001
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Auto rijdt voor geen meter na carburateur demontage.
Ja. Enorm veel
Moderators: Mark Smeets