Kachelkraan alternatieven

• Frans van Zeeventer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2013 00:49 #632851 door Frans van Zeeventer
Kachelkraan alternatieven is gemaakt door Frans van Zeeventer
Hallo allemaal

Ik vroeg mij af zijn er kachelkranen van andere auto's die passend zijn voor de 340? want mijn vader heeft al wat jaren problemen ermee, hij zet zomers de kachelkraan dicht en 's winters open, want de kachelkraan raakt steeds maar verstopt, en eenmaal verstopt is er geen beweging meer in te krijgen.

En nu merk ik bij mijn 340 ook dat de kachelkraan niet volledig werkt, er is al een keer een ander hendelgebeuren in gekomen, maar als ik nu van koud naar warm wil dan komt die 3/4 en dan zwaar en veert terug, en als ik te ver doordruk ben ik bang dat ik weer het hele hendelgebeuren kan gaan vervangen

Ik weet er zijn verschillende kachelkranen, rechte, haakse, in de auto, aan de motorzijde

De laatste generatie Rover Mini, 100-serie (Honda) had een "zwevende"kachelkraan, die werd op de juiste plek aan het schutboard geschroefd, en klaar

Zijn er alternatieven voor de 340?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2013 07:48 #934842 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Kachelkraan alternatieven
Lijkt er dan meer op dat de kabel niet goed afgesteld staat. Overigens hoef je niet naar de uiterste hoeken van warm en koud, het mechaniek heeft een kleinere slag en aan het einde gaat een schuif verder als het bereik van de kabel ophoud

Denk dat het voor de auto van je vader zinvol is om het koelsysteem goed te spoelen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC