340 loopt stationair beroerd.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-07-2013 23:07 #632783
door V300 register
340 loopt stationair beroerd. is gemaakt door V300 register
Goedenavond,
Ik heb al een tijdje op het forum gezocht naar een antwoord op mijn probleem, heb niks kunnen vinden op dit forum en ook niet op de rest van het internet.
Mijn volvo 340 loopt stationair heel erg beroerd, hij valt uit als ik de choke niet aantrek. (het lijkt mij dat hij valse lucht krijgt..)
Afgelopen week carburateur losgehaald, helemaal schoongemaakt en nieuwe pakkingen ertussen. Carburateur leek niks mis mee. Wel een nieuwe verdelerkap er opgezet en bougies gecontroleerd, die waren nog prima.
Op internet las ik ergens dat wanneer je een sissend geluid hoort, bij een lopende motor, er iets mis is met de 4-wegklep. Ik heb niet heel veel verstand van de auto, alles wat ik wist heb ik gecontroleerd, schoongemaakt of vervangen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het probleem. Ik heb trouwens een volvo 340 dl. 1.4 automaat uit 1988.
Mvg,
Johan v/d Veen
Ik heb al een tijdje op het forum gezocht naar een antwoord op mijn probleem, heb niks kunnen vinden op dit forum en ook niet op de rest van het internet.
Mijn volvo 340 loopt stationair heel erg beroerd, hij valt uit als ik de choke niet aantrek. (het lijkt mij dat hij valse lucht krijgt..)
Afgelopen week carburateur losgehaald, helemaal schoongemaakt en nieuwe pakkingen ertussen. Carburateur leek niks mis mee. Wel een nieuwe verdelerkap er opgezet en bougies gecontroleerd, die waren nog prima.
Op internet las ik ergens dat wanneer je een sissend geluid hoort, bij een lopende motor, er iets mis is met de 4-wegklep. Ik heb niet heel veel verstand van de auto, alles wat ik wist heb ik gecontroleerd, schoongemaakt of vervangen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het probleem. Ik heb trouwens een volvo 340 dl. 1.4 automaat uit 1988.
Mvg,
Johan v/d Veen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-07-2013 23:53 #933419
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 loopt stationair beroerd.
Wat is de kleur van je bougies Johan? Zwart, wit, wit met bruine vlekken?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2013 11:07 #933430
door V300 register
bruin, maar op 1 van de 4 zat witte aanslag op dat heb ik er voorzichtig met een schuurpapiertje afgehaald.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2013 12:45 #933433
door V300 register
Johan, als je je woonplaats registreert, dan kunnen clubleden je wellicht helpen bij het stellen van de diagnose.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2013 14:48 #933440
door V300 register
Gedaan! Ik heb de auto sinds februari, hij liep eerst als een trein, maar sinds 3 weken heb ik dus dit probleem.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2013 22:54 #933455
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic 340 loopt stationair beroerd.
pakking inlaat- / uitlaatspruitstuk lek?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-07-2013 16:48 #933529
door V300 register
controleer eerst eens of de elektrische brandstofafsluiter op de carburateur nog functioneert.
Moderators: Mark Smeets