Thermostaat
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-07-2013 21:49 #632775
door V300 register
Thermostaat is gemaakt door V300 register
Ha mensen,
Na een bezoekje aan de garage vond ik (na opmerking v/d monteur) dat ook met dit relatief warme weer de motor maar zeer langzaam op temp. komt. Ben ik ook wel gewend, het metertje is immers zooooo traag.., maar na 10 min. kan je toch wel verwachten dat ie netjes tegen de 'N' staat. (ik heb het over mijn 343 '81).
Was dus nog niet het geval (ik moest helaas niet verder rijden, dus daar bleef het bij), dus echt op temp. komt de motor niet. Ik verdenk de thermostaat, en dan nu de vraag: welke heb ik nodig (gaat om een B14.4 ruilblok)? Zijn ze allemaal gelijk? Die van mij zit in de koelwaterslang vanaf de radiateur naar waterpomp.
Wat kosten die dingetjes overigens? Zal niet zo gek veel zijn, en erin zetten is waarschijnlijk ook niet echt moeilijk..
Na een bezoekje aan de garage vond ik (na opmerking v/d monteur) dat ook met dit relatief warme weer de motor maar zeer langzaam op temp. komt. Ben ik ook wel gewend, het metertje is immers zooooo traag.., maar na 10 min. kan je toch wel verwachten dat ie netjes tegen de 'N' staat. (ik heb het over mijn 343 '81).
Was dus nog niet het geval (ik moest helaas niet verder rijden, dus daar bleef het bij), dus echt op temp. komt de motor niet. Ik verdenk de thermostaat, en dan nu de vraag: welke heb ik nodig (gaat om een B14.4 ruilblok)? Zijn ze allemaal gelijk? Die van mij zit in de koelwaterslang vanaf de radiateur naar waterpomp.
Wat kosten die dingetjes overigens? Zal niet zo gek veel zijn, en erin zetten is waarschijnlijk ook niet echt moeilijk..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2013 21:57 #933241
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thermostaat
de meters van de oude types zijn niet betrouwbaar, als de bovenste koelslang na een aantal minuten ineens warm wordt en de kachel goed heet wordt, is er niets aan de hand
als de kachel lauw blijft en de bovenste koelslang vrij snel na de start heel geleidelijk aan warm wordt, blijft de thermostaat open staan
als de kachel lauw blijft en de bovenste koelslang vrij snel na de start heel geleidelijk aan warm wordt, blijft de thermostaat open staan
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-07-2013 21:58 #933243
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thermostaat
Ah, mooi... Ik ga het morgen even proberen, moet morgen toch nog even tanken, dan kan ie wel goed warm worden. Een warme kachel is sowieso goed neem ik aan?
(ik dacht eigenlijk ook al wel bij die monteur,...ja jij kent de geheimen van een 300 nog niet...
)
(ik dacht eigenlijk ook al wel bij die monteur,...ja jij kent de geheimen van een 300 nog niet...

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-07-2013 22:23 #933246
door V300 register
Je kunt de thermostaat er ook ff uithalen (stelt niks voor bij een 340) en in een pannetje water koken. Dan weet je of hij nog werkt 
Ik zou dat ding trouwens gewoon vervangen als je er aan twijfelt. Voor een 10-tje heb je een nieuwe...

Ik zou dat ding trouwens gewoon vervangen als je er aan twijfelt. Voor een 10-tje heb je een nieuwe...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2013 15:26 #933258
door V300 register
praktisch zijn alle 1.4 thermostaten gelijk. er is een paar graden verschil (87 89 of 92 graden geloof ik) maar alle 3 deze 'maten' zijn gewoon bruikbaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2013 22:47 #933273
door V300 register
Oke, kan ze nog gewoon krijgen via de automaterialenzaak e.d.?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2013 00:16 #933279
door V300 register
Yep :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-07-2013 14:38 #933328
door V300 register
Hij doet het overigens heel goed heb ik gisterenavond ervaren..., vooral niet te lang aanpakken, die bovenste koelwaterslang

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2013 11:20 #933387
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thermostaat
Vind ik leuk!
Moderators: Mark Smeets