Ik ben sinds een paar weken de blijde eigenaar van een Volvo 340 1.4 Variomatic uit 88

Er staat ongeveer 70.000 op de teller. Het is mijn eerste auto, dus ik moet het allemaal nog leren, maar ik wil zo veel mogelijk zelf doen. Gelukkig staat er al een schat aan informatie op dit forum!
Allereerst vroeg ik mij af wat voor preventief eerste onderhoud verstandig is nu ik de auto voor de deur staat. Waar moet ik op letten en wat kan ik zelf doen/vervangen? De motor loopt goed, het enige wat ik hoor is dat rond de 100 kmph de aandrijving lijkt te ratelen, een soort scheurend geluid dat verdwijnt als ik harder of langzamer ga. Heeft dat met de riemen te maken?
Daarnaast lekt de radiateur flink, binnen een week is het expansievat al leeg. Die is dus aan nodig vervanging toe. De radiateur is wat blauw uitgeslagen linksonder. Zo te zien is het dikkere type in de auto gemonteerd, de dikte is ongeveer 4,5 cm. Heeft iemand toevallig nog een radiateur voor de 340 1.4 liggen?
Ook is door het lek onder de bumper op de rand waar de carrosserie afloopt wat roest ontstaan. De rand is nog niet doorgeroest maar ik moet er denk niet te lang mee wachten. Hoe kan dat het beste behandelen? Voor de rest is de auto zo te zien roestvrij (afgezien een paar cosmetische plekjes hier en daar).
Alvorens dank voor reacties!