Drijvende drab in het expansievat
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als er een olielekkage is op het olieaanvoer circuit dan is de bedrijfsdruk van de olie (3 a 3,5 bar) groter als de expansiedruk van het koelvloeistof en dan kan er olie naar het koelwater lekken.
waar je waarschijnlijk mee te maken hebt is een scheurtje in de cilinderkop ?f een scheurtje in de koppakking, waarvan het laatste het meest waarschijnlijke is. er is 1 kanaaltje dat olie aanvoert vanaf het motorblok omhoog door de cilinderkop, daar gaat het de tuimelaargallerij in om de tuimelaars te smeren en vanzelf sprekend komt het van daaruit overal bovenop de cilinderkop te liggen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
olie in de koelvloeistof, als je auto g??n olie/water warmtewisselaar heeft is de kans dat het probleem door de koppakking veroorzaakt wordt wel erg groot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Wouter;217071 schreef : olie in de koelvloeistof, als je auto g??n olie/water warmtewisselaar heeft is de kans dat het probleem door de koppakking veroorzaakt wordt wel erg groot.
Ik denk niet dat de auto een warmtewisselaar heeft [en ik zou ook niet weten waar het gemonteerd zou zijn] dus het zal de koppakking wel zijn.
a.s. zaterdag ga ik ermee beginnen, al heb ik nog een vraag de kopbouten kan ik die weer gebruiken of zijn het rekbouten? De motor komt uit een Blueline van 1989, [originele motor heeft een tikkend geluid en is geruild door de huidige]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
reparatie gefixt, gooi de vloeistof er terug in, ineens blob blob dikke zwarte vlokken... tja toen zat het er al in...... gelukkig drijft olie, dus wat extra water erin en toen liep het overgrote deel er via het expansietankje weer uit. Geeft overigens wel een natte vettige bende.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Wouter;217147 schreef : het kan trouwens ook komen doordat er per ongeluk een bodempje oude olie in het tankje zat waar je even de koelvloeistof in doet om te bewaren bij het vervangen van een slang... zoals mij deze week overkwam :+
Wouter toch, zo nonchalant :lol: nee :nono: dat is het niet, ik vul rechtstreeks van de originele verpakking.
Het is een lak tussen een oliekanaal en het koelsysteem. :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
2 Fast 4 U;217110 schreef : de kopbouten kan ik die weer gebruiken of zijn het rekbouten?
Je kunt ze hergebruiken maar wel altijd eerst op rek controleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.