carburateur vragen

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2013 17:20 #632529 door V300 register
carburateur vragen is gemaakt door V300 register
hallo allemaal,
na vervangen van een jongere 1400 motor het volgende
na het doorlezen van het forum heb ik begrepen dat een weber carburateur 32 dir 109 allen samen gaat met renix ontsteking.
en dat zit op mijn motor niet.
ik heb dus contactpunten en zoek nu een oplossing om toch een weber in en uitlaat systeem te monteren.
Is het zo dat een mogelijke oplossing hiervor is om dan een weber 32 dir 93-101 of 95- 101 te monteren waarvan de vacum dus op een andere plaats zit en dan bedoeld is voor contactpunten ontsteking. ?

Wie kan mij hier verder mee adviseren?
anders moet ik toch de renix gaan monteren, en dat is wel even werk.
Hoe kom ik aan dit type carburateur ?
Leuk als je me hiermee kan helpen

Tot later !
Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2013 10:16 #924627 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic carburateur vragen
De renix heeft een aantal extra draden en een extra vacuum slangetje tussen renix en carb. Die extra draden zijn denk ik wel via een elektrisch schema uit te pluizen. Een Weber carburateur is mogelijk via Marktplaats of via een volvo 340 onderdelen website te bestellen. Vul deze drie woorden maar eens in google.

Verder ken ik jouw motor combinatie, met waarschijnlijk een solex carburateur, niet uit ervaring. Kan hier dus niet heel veel over zeggen of dit qua vacu?maansluitingen zo is om te bouwen. Mijn gevoel zegt echter dat dit niet een hele grote klus moet zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2013 19:04 #924651 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic carburateur vragen
Daanheijn,

Bedankt voor je reactie.
Alles wat er voor handen is komt van de renix uitvoeringen.
En blijkbaar is dat alleen nog verkrijgbaar.
Ik ga eens kijken of ik de renix kan plaatsen.
de bedrading is eenvoudig.
Maar waar ik nu preccies die snesor in de bak moet plaatsen weet ik nog niet
Als je cilinder 1 in bdp zet bij welke nok moet dan de sensor staan?
als ik dat weet, dan moet het ook voor mij wel te doen zijn.

Tot later
Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2013 20:20 #924657 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic carburateur vragen
je moet het vliegwiel en koppelingshuis van de motor waar de renix ontsteking op zat hebben (B14.4E of B14.4S), het vliegwiel past bij een B14 maar op 1 manier dus staat altijd goed:)

overigens doet een 109 het wel redelijk op de oude ontsteking (afhankelijk van het bouwjaar, maar ik neem aan dat je niet een 343 uit 76 of 77 hebt, die hebben daar wel ?cht problemen mee) alleen krijg je het nooit helemaal 100% afgesteld omdat de ontstekingscurve anders loopt als bij de latere versies (sproeiermaten zijn ook net even anders etc.) niet dat hij gaat pingelen maar het loopt gewoon niet zoals het echt hoort en vaak is het ook wel te zien aan het verbruik. ?ls het moet kun je er wel mee rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2013 22:17 #924682 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic carburateur vragen
Hallo Anjo,

Ja bedankt voor je uitleg.
het is me nu wel wat duidelijker.
Ik zie er tegen op om er weer een vliegwiel wisseling te doen enzo.
Dus houd ik het voorlopig zoals het was.
en de belangrijkste reden is toch dat het dan een hoger verbruik gaat geven.
En dat was nou net niet wat ik wil.
En dus dan maar wat mindere prestaties....

Bestaan er nog webers die wel samen gaan met punten curves?

Tot later
groeten van Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2013 22:29 #924684 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic carburateur vragen
ik zou toch zeker een Renix ombouw overwegen, als je al de .4E hebt met bijbehorende carburateur/spruitstukken; nooit meer contactpuntjes stellen en t blijft veel langer mooi lopen:)

verschil in verbruik valt met een 109 op een .1E of .2E ook aanzienlijk mee, met een 105 of 110 carb wordt dat een ander verhaal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2013 21:50 #924753 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic carburateur vragen
Hoi,

het blok is dus een b14.4 E
Nu heb ik ook de 123 ignigion gezien.
Wel een paar senten hoor !
zou dat iets zijn met deze situatie

Als ik renix wil monteren moet namelijk de hele motor er weer uit.
Vandaar dat ik alle optie even wil overdenken.

Alvast bedankt voor je mening.
Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2013 21:53 #924755 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic carburateur vragen
nee hoor, je kunt het vliegwiel (en het koppelingshuis) redelijk eenvoudig vervangen door het koppelingshuis eraf te halen met de motor er nog in; ben je ongeveer 3 uurtjes mee bezig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD