max toerental
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-01-2013 22:52 #632468
door V300 register
max toerental is gemaakt door V300 register
Hallo,
wat ik me nu eigenlijk afvraag is hoeveel toeren onze b14tjes eigenlijk draaien?
Ruben
wat ik me nu eigenlijk afvraag is hoeveel toeren onze b14tjes eigenlijk draaien?
Ruben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 22:59 #922784
door Laszlo Mogyorossy
Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic max toerental
Het gevaren toerental is 6300, dan gaan je kleppen zweven en is breuk niet uitgesloten
kortstondig mag je 6100 draaien
Continue 5800.
Toerentellers kunnen afwijken
Ijken kun je doen door een witte stip op de krukas poelie te schilderen, en dan met een (draagbare) TL buis op 220 V te beschijnen , als de stip a.h.w. stil staan, draai je precies 3000 toeren, ofwel 50 Hz.
kortstondig mag je 6100 draaien
Continue 5800.
Toerentellers kunnen afwijken
Ijken kun je doen door een witte stip op de krukas poelie te schilderen, en dan met een (draagbare) TL buis op 220 V te beschijnen , als de stip a.h.w. stil staan, draai je precies 3000 toeren, ofwel 50 Hz.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 23:08 #922785
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic max toerental
Heuhh Anjo, komt er maar in! :+
Ik heb al eens de naald 6500 heel kort zien passeren en tot op heden draait het blokje hartstikke vrolijk zijn krukasrondjes, de eerlijkheid gebied me wel dat het ook de enige keer was, met het vorig jaar proberen te halen van de topsnelheid passeerde de naald de 6000 wel een paar keer n?t.
Het blijft opletten hoor (zeker met mijn nog steeds bestaande terugschakel probleempje, heb dit overigens na de riemwissel niet meer bewust uitgeprobeerd...), het B14 torretje draait met heel veel plezier een hoop toeren dus die naald zit al gauw in de hoek waar de klappen (of moet het kleppen zijn) vallen, al heb ik ooit eens ergens begrepen dat de klepstoterstangen eerder als bananen eindigen....:f
Ik heb al eens de naald 6500 heel kort zien passeren en tot op heden draait het blokje hartstikke vrolijk zijn krukasrondjes, de eerlijkheid gebied me wel dat het ook de enige keer was, met het vorig jaar proberen te halen van de topsnelheid passeerde de naald de 6000 wel een paar keer n?t.
Het blijft opletten hoor (zeker met mijn nog steeds bestaande terugschakel probleempje, heb dit overigens na de riemwissel niet meer bewust uitgeprobeerd...), het B14 torretje draait met heel veel plezier een hoop toeren dus die naald zit al gauw in de hoek waar de klappen (of moet het kleppen zijn) vallen, al heb ik ooit eens ergens begrepen dat de klepstoterstangen eerder als bananen eindigen....:f
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-01-2013 23:09 #922786
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic max toerental
bedankt
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-01-2013 23:17 #922789
door V300 register
alleen jammer dat ik geen toerenteller heb haha
het is een beetje op het gevoel he.
het is een beetje op het gevoel he.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2013 09:41 #922790
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic max toerental
Dat kan ik wel beamen, zwevende kleppen heb ik geen last meer van (zitten stijvere in) maar rond de 7000rpm druk je ook je stoterstangen krom,.
Je merkt met een originele motor als het goed is (zeker in zn 2 en 3) dat het vermogen boven de 5500rpm keihard inkakt, dat zie je op de vermogensbank ook terug. Zoveel toeren maken heeft dus ook gewoon weinig zin, mijn blok begint bij 6300 in te kakken en heb mn toerenbegrenzer op 6500 staan, is zat. Schakelen op topvermogen en t spul heelhouden:+. Met een cvt merk je t eigenlijk niet omdat je boven de 6000rpm toch vermogen tekort komt om nog meer snelheid te maken
Je merkt met een originele motor als het goed is (zeker in zn 2 en 3) dat het vermogen boven de 5500rpm keihard inkakt, dat zie je op de vermogensbank ook terug. Zoveel toeren maken heeft dus ook gewoon weinig zin, mijn blok begint bij 6300 in te kakken en heb mn toerenbegrenzer op 6500 staan, is zat. Schakelen op topvermogen en t spul heelhouden:+. Met een cvt merk je t eigenlijk niet omdat je boven de 6000rpm toch vermogen tekort komt om nog meer snelheid te maken
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-01-2013 14:53 #922794
door V300 register
Met de BR110 in mn 55 draai ik vrolijk over de 6000 op het circuit. Moet ook wel anders kom je nooit aan een top van dik 190 km/u!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-01-2013 23:48 #923074
door V300 register
Tussen de 155 en 165 km/pu naar Italie gevlogen, toerental? Geen idee, zat toen nog een klok in..Voor mijn gevoel was het laagvliegen met de cvt
Moderators: Mark Smeets