Vacuum aansluiten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2013 19:10 #632456
door V300 register
Vacuum aansluiten is gemaakt door V300 register
Hey mensen. Ik heb het idee dat ik mijn vacu?m gewoon goed heb aangesloten. Alleen ik vind het nogal vaag dat ik een van die vacu?m slangen op het T-stukje van mijn kleppendeksel moet aansluiten omdat daar nogal veel lucht uit komt. Als ik dat slangetje dicht houd loopt hij 10 keer zo goed. Klopt dit wel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2013 20:24 #922545
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Vacuum aansluiten
Ik meen dat daar een restrictie [oranje gekleurd] in die slang moet zitten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2013 22:45 #922549
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuum aansluiten
een vacuum slang op de kleppen deksel aansluiten gaat niet werken omdat je daar overdruk hebt. Normaal gesproken wordt een vacuumslang aangesloten op de voet van de carburateur of op het inlaatspruitstuk. Daar heb je vacuum.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2013 00:14 #922551
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuum aansluiten
Inderdaad 2fast4U ik had een nieuwe slang aangesloten. Oude slang er op gezet liep weer prima. Zit dus een klepje oid in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2013 16:47 #922567
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuum aansluiten
je bent denk ik al zo ongeveer de driehonderddrieenveertigste beginnende sleutelaar die daarmee de mist in gaat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 16:51 #922568
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Vacuum aansluiten
ik denk de driehonderdveertigste

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2013 18:53 #922569
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Vacuum aansluiten
Wist het wel :lol: :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-01-2013 23:01 #922570
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuum aansluiten
Hmm verhaal verkeerd begrepen dus.Ik dacht dat ie n extra vacuumslang aangesloten had(voor 'n vacuummeeter o.i.d.).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2014 12:18 #941942
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuum aansluiten
Ik ben hier ook al een tijdje mee aan het stoeien en heb nog geen eenduidig antwoord gehad.
Zit de restrictie in het/de:
- T-stuk
- Carterontluchting
- Slangetje
Als deze in een slang zit, welke dan:
- T-stuk -> Carterontluching
- T-stuk -> Carburateurvoet
- T-stuk -> Luchtfilter
Alvast bedankt voor de hulp!
Zit de restrictie in het/de:
- T-stuk
- Carterontluchting
- Slangetje
Als deze in een slang zit, welke dan:
- T-stuk -> Carterontluching
- T-stuk -> Carburateurvoet
- T-stuk -> Luchtfilter
Alvast bedankt voor de hulp!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2014 12:34 #941945
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vacuum aansluiten
de restrictie hoort in de slang tussen de carburateurvoet en het T-stuk van de carterontluchting te zitten.
bij stationair toerental worden de gassen vanuit het carter via de restrictie afgezogen naar de inlaat. bij lager inlaatvacuum (hogere toeren/belasting) komt er wat meer flow uit het carter en gaat dit rechtstreeks naar het luchtfilterhuis.
het hele systeem (positive crankcase ventilation) zit erop om te voorkomen dat het luchtfilter vervuild raakt met oliedamp.
bij stationair toerental worden de gassen vanuit het carter via de restrictie afgezogen naar de inlaat. bij lager inlaatvacuum (hogere toeren/belasting) komt er wat meer flow uit het carter en gaat dit rechtstreeks naar het luchtfilterhuis.
het hele systeem (positive crankcase ventilation) zit erop om te voorkomen dat het luchtfilter vervuild raakt met oliedamp.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets