340 1.4 loopt stationair niet lekker en schakelt moeilijk.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2012 16:40 #632409
door V300 register
340 1.4 loopt stationair niet lekker en schakelt moeilijk. is gemaakt door V300 register
Best mensen,
Ik heb gister een Volvo 340 1.4 Variomatic uit 1987, zowel uiterlijk als interieur in perfecte conditie. Helaas heb ik technisch gezien wel een probleem(pje).
Starten enz gaat prima, echter van P, N naar D schakelen gaat soms wat moeilijk. Ook loopt hij stationair niet helemaal lekker.
Ik heb al een aantal dingen opgezocht en kwam bij deze website uit: www.amtgarageforum.nl/volvo/340/motor-lo...ir-slecht-15062.html . Daar hebben ze het over een vierwegklep die evt defect zou kunnen zijn.
Ook valt mij op dat de auto af en toe naar een rokende koppeling "ruikt".
Iemand meer ervaring met dit probleem, en misschien een oplossing?
Alvast bedankt,
Patrick
Ik heb gister een Volvo 340 1.4 Variomatic uit 1987, zowel uiterlijk als interieur in perfecte conditie. Helaas heb ik technisch gezien wel een probleem(pje).
Starten enz gaat prima, echter van P, N naar D schakelen gaat soms wat moeilijk. Ook loopt hij stationair niet helemaal lekker.
Ik heb al een aantal dingen opgezocht en kwam bij deze website uit: www.amtgarageforum.nl/volvo/340/motor-lo...ir-slecht-15062.html . Daar hebben ze het over een vierwegklep die evt defect zou kunnen zijn.
Ook valt mij op dat de auto af en toe naar een rokende koppeling "ruikt".
Iemand meer ervaring met dit probleem, en misschien een oplossing?
Alvast bedankt,
Patrick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2012 18:28 #918939
door V300 register
Hehe, zonder gekheid, lees dit topic eens door: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4776 (bijvoorbeeld)
Belangrijker is dus dat je nog wel normaal zonder tandenknarsen kan wegrijden. Rokende koppeling is niet goed. Ik zou snel eens naar de koppeling gaan kijken dan, luchtspleet check etc...voordat je er helemaal doorheen bent.
Beantwoord door V300 register in topic 340 1.4 loopt stationair niet lekker en schakelt moeilijk.
First things first: :pics:Patrickovic;209083 schreef : ..., zowel uiterlijk als interieur in perfecte conditie.
Hehe, zonder gekheid, lees dit topic eens door: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4776 (bijvoorbeeld)
Belangrijker is dus dat je nog wel normaal zonder tandenknarsen kan wegrijden. Rokende koppeling is niet goed. Ik zou snel eens naar de koppeling gaan kijken dan, luchtspleet check etc...voordat je er helemaal doorheen bent.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2012 20:58 #918947
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 1.4 loopt stationair niet lekker en schakelt moeilijk.
Foto's komen morgen hehe 
Zonder knarsend wegrijden lukt wel gewoon, hij gaat alleen erg moeilijk (en soms niet) in de versnelling.

Zonder knarsend wegrijden lukt wel gewoon, hij gaat alleen erg moeilijk (en soms niet) in de versnelling.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-12-2012 21:37 #918983
door V300 register
Soms wel soms niet inschakelen kan aan de schakelstang tussen de schakelpook en de variomatic liggen. Op de draaipunten zitten nl een paar oogjes welke uitslijten. Hierdoor krijg je het probleem zoals jij omschrijft. Je kunt die stang bijstellen door die wat korter/langer te maken.
Moderators: Mark Smeets