Wel doen/niet doen
- V300 register
- Verbannen
-
Om mijn 340 goed rijdende te houden moet ik eigenlijk een hele buts van de aandrijving vervangen:
- Motorsteunen/ baksteunen (zooitje ligt niet helemaal recht meer, waardoor de priseas en cardan niet zo best meer zijn)
- Koppeling (begint nu redelijk op te raken)
- Staartstuk met priseas (huidige lijkt meer op een tandwiel dan een priseas. Cardan heeft een deel van de spiebanen weg gevreten)
- Cardan as (zie hier boven)
- 5-bak (die wagen is heerlijk om mee te rijden, maar die 4-bak is PEOP..)
Nu is een 5bak/koppeling/staartstuk/cardan waarschijnlijk wel te vinden, maar die motor- en baksteunen? Kan ze nergens nieuw vinden..
Heb een paar roestplekken (dorpels, deur ra, achterbak) en wilde eigenlijk voor een lpg 740 ofzo gaan kijken, maar zeker na afgelopen vakantie (3500 km met het beestje gereden) zou ik het ook wel leuk vinden om met deze te kunnen blijven rijden.. Maar.. Is hij het waard?
Ik wilde eigenlijk over twee weken in mijn vakantie lekker gaan slijpen en lassen, maar baal er flink van dat er zo lastig aan bepaalde onderdelen te komen is..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Mails ff naar Erik, plaats een oproep in advertenties of BBB van RJ Vera.
Succes.
En of hij het waard is, is die 740 het dan wel waard?
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Wat ik nu ondertussen leer is dat het kopen van een andere auto weliswaar de huidige probleempjes doet verdwijnen, maar je krijgt er andere en misschien lastigere voor terug.
Alles wat je noemt ligt sowieso bij Erik. Misschien ook nog bij anderen, klop eens aan bij je lokale sloop.
- V300 register
- Verbannen
-
740 was mijn idee, maar ging me voornamelijk om het LPG. Voor deze 340 krijg ik de kosten van het inbouwen van LPG er nevernooit uit, dus wilde eigenlijk kijken voor een ruim modelletje met LPG.
- V300 register
- Verbannen
-
Niet om je te demotiveren, slechts te voorbereiding

Eigenlijk alle onderdelen die je noemt zijn relatief eenvoudig te vinden en in korte tijd te vervangen als je een brug hebt (iets meer tijd zonder brug). Ik zou het ding technisch in orde maken en over die roest zou ik me bekommeren als de APK keurmeester er een opmerking over maakt.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;208930 schreef : Roest zijn altijd ijsbergen. Als het zichtbaar wordt aan de oppervlakte zit er onderhuids 10x zo veel.
Niet om je te demotiveren, slechts te voorbereiding
Eigenlijk alle onderdelen die je noemt zijn relatief eenvoudig te vinden en in korte tijd te vervangen als je een brug hebt (iets meer tijd zonder brug). Ik zou het ding technisch in orde maken en over die roest zou ik me bekommeren als de APK keurmeester er een opmerking over maakt.
Brug heb ik zelf, dus het vervangen maakte ik me idd geen zorgen over..

En heb zelf ook nog een nissan.. Dat modelletje wat al roestte in de folder, dus ben wel al wat gewend mbt roest.
Nu alleen nog die onderdelen..

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
En me achterklep lekt.. als een vergiet! Maar dat moet een beetje kit wel kunnen fixen..
Wat is het trouwens voor iets vaags dat er haast niet aan nieuwe motorsteunen te komen is? Neem toch aan dat die dingen wel vaker vervangen worden (bij swaps ed)..
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Gewoon de handvatten die je nu hebt aan vasthouden en beetje geduld met deze dingen.