olie vragen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Ooit is er per ongeluk eens 10W ingegaan en ik merkte dat de oliedruk bij warm stationair toerental gewoon te laag was. Die is er na 40 km dan ook weer uitgevlogen...
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
AvdAkker;213278 schreef : Floris, die tabel is in fahrenheit, dunner als 15W40 wordt dus pas onder -23gr celcius "nodig"
ha, klopt. en in die zin geloof ik SAE eerder dan mensen op het internet. toch is het opvallend hoeveel posts er zijn met -5 Celcius als onderste limiet voor 15W40, vandaar.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvomania;213296 schreef : Ik zweer bij de 15W voor de oudere motoren.
Ooit is er per ongeluk eens 10W ingegaan en ik merkte dat de oliedruk bij warm stationair toerental gewoon te laag was. Die is er na 40 km dan ook weer uitgevlogen...
Dat is dan een 10W30 olie geweest. Een 10W40 gedraagt zich precies hetzelfde als 15W40 op bedrijfstemperatuur
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Ik denk dat ik bij de eerst volgende oliewissel eens over ga stappen op 0W30 vol syntheet, laat ik na 10.000 km of een jaar wel even weten hoe het beviel:+
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

ik hou het voorlopig op 15W40
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
AvdAkker;213304 schreef : Zo zie je maar weer dat er zat BS op internet te vinden is:)
Dat is dan een 10W30 olie geweest. Een 10W40 gedraagt zich precies hetzelfde als 15W40 op bedrijfstemperatuur
Daar heeft mijn 164 toch een andere mening over Anjo :f.